Opel Meriva, a doua generatie

15 iulie 2010, Sursa: Opel



Noua generatie a modelului Opel Meriva este inovatoare, flexibila si stilata, avand totodata un design deosebit de elegant. Este prevazuta cu o serie de functii inovatoare care au rolul de a optimiza utilizarea simpla si flexibila a spatiului interior si care-i confera in acelasi timp caracteristici ergonomice inegalabile.

Odata cu prima generatie a modelului Meriva, lansata in 2003, Opel a creat un nou segment de piata, acela al monovolumelor de mici dimensiuni, disponibile la un pret avantajos. Prin intermediul sistemul flexibil de dispunere a scaunelor din spate, FlexSpace, pozitiei inalte a pasagerilor si spatiului interior generos, Opel Meriva si-a mentinut in permanenta rolul de lider in clasa sa, inregistrand cel mai mare numar de vanzari in cadrul segmentului din care face parte (peste un milion de unitati) si fiind in acelasi timp un reper in ceea ce priveste calitatea. Modelul Meriva a avut cea mai scazuta rata de defect dintre cele 113 modele testate de organismul german TUV in 2007.

Cea de-a doua generatie a modelului Meriva nu traieste din gloria generatiei anterioare, preferand in schimb sa iasa in evidenta prin propriile capacitati. Conceputa si dezvoltata in Russelsheim, Germania, aceasta transpune noul limbaj de design Opel intr-un monovolum dinamic si elegant, in ciuda dimensiunilor sale reduse. Mai mult, dotarile flexibile si accesibile ale noului Opel Meriva ofera o noua dimensiune a functionalitatii, caracterului ergonomic si aspectului estetic.

La exterior, autovehiculul prezinta sistemul inovator FlexDoors, cu portierele din spate prevazute cu balamale posterioare, care faciliteaza accesul in autovehicul, o dotare extrem de importanta pentru un autovehicul ca Meriva, unde scaunele din spate sunt utilizate foarte des. Acest sistem reprezinta, de asemenea, o premiera pentru un producator auto de serie. La interior, noutatile sunt complet inovatoare, cu clasa, o versatilitate inovatoare si o stare de bine neegalate de niciun autovehicul din clasa sa. Interiorul este prevazut cu sistemul imbunatatit de dispunere a scaunelor din spate FlexSpace, spatiu de depozitare marit prin intermediul sistemului FlexRail, un concept inovator de consola centrala care ofera spatiu de stocare flexibil si scaune fata cu cea mai mare varietate de reglaje din segmentul sau.

Sistemul unic de portiere spate cu balamale posterioare al autovehiculului Meriva deschide o noua dimensiune a accesibilitatii pentru locurile din spate. Designul portierelor cu deschidere inainte FlexDoors optimizeaza spatiul de urcare si coborare din autovehicul: acestea se deschid independent de portierele din fata, datorita utilizarii unui montant B sigur si robust, care sporeste rigiditatea si nivelul de siguranta pasiva. Portierele FlexDoors faciliteaza urcarea in autovehicul si coborarea din acesta fara a fi nevoie de miscari incomode, chiar si in spatii stramte. Pentru un acces optim, portierele FlexDoors se deschid intr-un unghi de pana la 84 de grade, mult mai larg decat unghiul de 67 de grade al portierelor obisnuite, si sunt prevazute cu manere rezistente cu utilizare intuitiva, dispuse pe montantul B. Atat ocupantii locurilor din fata, cat si cei ai locurilor din spate beneficiaza de acelasi spatiu generos de acces in autovehicul si de patru unghiuri de deschidere a portierelor.

Cu o lungime de 4.288 mm, noul Meriva are un ampatament mai lung cu 15 mm, un ecartament fata marit cu 39 mm si un ecartament spate cu 45 mm mai mare decat prima generatie, pentru o manevrabilitate imbunatatita si un nivel sporit de confort in timpul calatoriei. Puntile fata si spate au fost concepute pe baza modelului Zafira, apropiind si mai mult noul monovolum Opel de mici dimensiuni de standardele clasei compacte. Servodirectia electrohidraulica inlocuieste configuratia complet electrica a modelului anterior. Printre dotarile de siguranta activa standard se numara sistemul de franare cu patru discuri, sistemul electronic de control al stabilitatii si sistemul de control al tractiunii.

Noua gama de propulsoare se concentreaza pe obtinerea unor performante ridicate cu un consum redus de carburant, subliniind strategia Opel de reducere a cilindreei motoarelor si introducerea functiei de supraalimentare pentru reducerea reala a consumului de carburant, asigurand o calatorie confortabila si echilibrata. Acestea dezvolta puteri de la 75 pana la 140 CP. Toate motoarele din aceasta gama respecta norma de emisii Euro 5. Gama sistemelor de propulsie pe benzina include trei variante ale noii generatii a motorului de 1,4 litri, de 100 CP aspirat, 120 CP turbo si varful de 140 CP turbo. Versiunea de baza diesel este 1.3 CDTI de 75 CP cu tehnologia in bucla inchisa. Varianta 1.7 CDTI dezvolta 100 CP si este echipata cu o transmisie automata cu 6 trepte, dotare noua pentru Meriva. Trei alte sisteme de propulsie diesel vor intregi gama de motoare mai tarziu, in acest an.

Productia de seria a modelului Meriva se va realiza la Zaragoza, in Spania.

Fisiere atasate

Opel_Meriva_2010_dotari_preturi