Bosch anunta demararea productiei de serie a propulsiei hibride pentru Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne S. Ambele modele vor fi introduse in premiera pe piata ca variante cu sistem de propulsie paralel complet hibrid. Bosch furnizeaza componentele centrale, cum ar fi sistemul electronic performant si motorul electric, dar si sistemul de comanda, care este „creierul“ autovehiculului – sistemul Motronic pentru autovehicule hibride – cel care comanda motorul electric, motorul cu ardere interna sau pe amandoua, atunci cand acestea actioneaza impreuna.
Noile generatii VW Touareg si Porsche Cayenne S pot atinge o viteza maxima de 50-60 km/ora folosind doar energie electrica. Atunci cand soferul este grabit, unitatea electrica si motorul cu ardere interna actioneaza impreuna. In acest caz, modelele VW si Porsche accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 6,5 secunde. La utilizarea acestui sistem de propulsie, puterea creste pana la 380 CP, in timp ce cuplul poate atinge o valoare maxima de 580 Nm. In comparatie cu varianta V8 din dotarea autovehiculelor din primele generatii, versiunile hibride au un consum de carburant redus cu pana la 40%. In cadrul ciclului UE, consumul de carburant este redus pana la 8,2 litri de benzina la 100 km, iar nivelul de emisii de CO2 scade la 193 g/km. De asemenea, ambele autovehicule indeplinesc norma de poluare Euro 5 si standardele ULEV 2 aplicabile in SUA.
Mai mult, daca soferul reduce viteza, pana la circa 160 km/ora, se activeaza asa numita functie de planare: motorul cu ardere interna se decupleaza automat si autovehiculul continua sa ruleze fara a consuma carburant, in timp ce toate sistemele de siguranta si cele de confort continua sa functioneze fara probleme. Chiar si in cazul franarii, totul se deruleaza automat. Unitatea de comanda a sistemului calculeaza pe baza presiunii aplicate pedalei de frana, care este momentul de franare ce trebuie aplicat electric prin intermediul motorului generator integrat (IMG). Sistemele de siguranta, cum ar fi de exemplu ABS sau ESP nu sunt afectate – din contra, au prioritate.
Modelele hibride de la VW si Porsche sunt echipate cu un motor cu 6 cilindri in V, cu o cilindree de 3,0 litri, supraalimentat, cu sistem de injectie directa si o transmisie automata cu 8 trepte. Motorul V6 dezvolta o putere de 333 CP si genereaza un cuplu maxim de 440 Nm, incepand de la 3.000 rot/min. Agregatul este completat de un motor generator integrat (IMG) furnizat de Bosch. Motorul electric, racit cu apa, este integrat la fel ca si ambreiajul propriu, intr-un modul hibrid, dispus intre motorul cu ardere interna si transmisie, ocupand foarte putin spatiu datorita diametrului de 30 cm si lungimii de numai 145 mm. IMG dezvolta o putere de 34 kW si un cuplu maxim de 300 Nm. Motorul generator integrat in autovehiculele VW si Porsche asigura o viteza maxima de 50-60 km/ora folosind numai energie electrica, cat timp nivelul de incarcare al acumulatorului hibrid din nichel-metal (NiMH) permite acest lucru. Acumulatorul are o capacitate de 1,7 kWh la o tensiune de alimentare de 288 V. In timpul franarii, motorul electric, care actioneaza in acest caz la fel ca un generator, recupereaza energia cinetica, care este inmagazinata in acumulatorul de inalta tensiune.
In comparatie cu alte concepte de tip hibrid, sistemul paralel complet hibrid este mai eficient din punct de vedere al costurilor. In acest caz, este suficienta o singura unitate electrica care asigura atat propulsia, cat si producerea energiei electrice necesare. Pentru ca aceasta tehnica ecologica sa poata fi implementata pentru diferite clase de autovehicule, Bosch dezvolta permanent componentele diferitelor sisteme, de exemplu reducerea volumului acestora. In ciuda dispunerii optime, a eficientei maxime si a spatiului redus pe care il ocupa, producatorii sistemului electronic au reusit sa reduca cu o treime volumul acestuia, ajungand la 10 litri, fara a face compromisuri in materie de performanta, iar la urmatoarea generatie este vizat un volum de 5 litri.