Bosch intra pe piata bicicletelor electrice

12 august 2010

Sursa: Bosch Romania



In septembrie, in cadrul Targului de biciclete Eurobike din Friedrichshafen, Bosch va prezenta primele biciclete E-Bike cu sistem de propulsie dezvoltat de Bosch. Targul este deschis vizitatorilor incepand cu data de 4 septembrie 2010. Din anul 2011, Bosch anunta intrarea pe piata bicicletelor electrice.

Bosch va dezvolta sisteme electrice de propulsie pentru bicicletele E-Bike si planifica sa ocupe o pozitie dominanta pe aceasta piata in plina expansiune. In cadrul fabricii din Reutlingen a fost creat un sector de activitate separat. Vastele cunostinte tehnice in materie de electronica, sisteme electrice de propulsie, senzori si acumulatori sunt puse astfel in slujba noului produs. Elementul principal al acestui nou sistem destinat bicicletelor E-Bike este Drive Unit, blocul de actionare prevazut cu un motor electric, unitate de comanda si senzori. Energia electrica – combustibilul unui vehicul E-Bike – este asigurata de acumulatorii inclusi in setul de livrare. Incarcatorul poate fi conectat la o priza electrica menajera si inlocuieste pompa de carburant, iar computerul de bord asigura functiile bicicletei. Noul sistem de propulsie este furnizat producatorilor exclusiv pentru modelele noi de biciclete.

Noile biciclete electrice moderne nu au nimic in comun cu „bicicletele cu motoare auxiliare” din trecut. Bicicletele E-Bike cu sistem de propulsie Bosch sunt vehicule de inalta tehnologie, care faciliteaza deplasarea optima – sistemul de propulsie electric apeleaza la puterea motorului numai atunci cand forta musculara este exercitata. Sistemul dozeaza automat puterea motorului in functie de solicitarea utilizatorului, intervenind mai mult in cazul urcarii in rampa decat la deplasarea pe un teren plan. Setarile alese de utilizator ofera un sprijin adecvat pentru fiecare situatie in parte. In functie de gradul de sustinere acordat utilizatorului, un acumulator incarcat poate asigura o autonomie de 35 de km, in conditiile unui nivel maxim de asistenta. Cand biciclistul nu are nevoie de prea mult ajutor, se poate atinge o autonomie de pana la 80 de kilometri. Sistemul de propulsie dezvoltat de Bosch actioneaza pana la o viteza maxima de 25 km/ora, dupa care utilizatorul bicicletei E-Bike trebuie sa actioneze singur pedalele. Motivul: numai in acest fel un vehicul E-Bike poate fi considerat, din punct de vedere al legislatiei rutiere, o bicicleta si poate fi folosit fara obligatia de a purta casca, numar de inmatriculare si de a incheia o asigurare obligatorie. 

In cadrul conceptului gandit de Bosch, blocul de actionare Drive Unit este prevazut pentru montarea in partea centrala a cadrului. In acest loc, greutatea lui are cea mai mica influenta si poate avea un efect pozitiv in timpul deplasarii. Cu toate ca, din perspectiva eficientei, un astfel de sistem nu poate fi suficient de usor, sistemul de propulsie al bicicletei electrice E-Bike, fabricat la Reutlingen, este printre cele mai usoare. Toate componentele acestui sistem au beneficiat de experienta acumulata de Bosch ca urmare a fabricarii unor componente asemanatoare tehnologic. De exemplu, acumulatorul are la baza aceeasi tehnologie pe baza de litiu-ion ca si surubelnita electrica de mici dimensiuni Ixo, care a devenit unealta electrica cea mai bine vanduta din lume.

Pentru a putea masura permanent puterea suplimentara a motorului electric si pentru a nu irosi niciun strop de energie electrica sau din autonomia prevazuta, sistemul electronic trebuie sa detecteze viteza de deplasare a bicicletei, dar si forta cu care utilizatorul acesteia actioneaza pedalele. Aceste date sunt inregistrate de mai multe ori pe secunda de cei trei senzori ai unitatii Drive Unit. Astfel, este calculat nivelul exact de asistenta necesar la un moment dat. De exemplu, in conditiile unor rafale de vant din fata, utilizatorul bicicletei E-Bike trebuie sa actioneze cu mai multa putere pedalele pentru a mentine aceeasi viteza. Senzorul care masoara forta cu care sunt actionate pedalele transmite aceste informatii catre computer, care reactioneaza imediat, sustinand efortul biciclistului prin cresterea puterii motorului. Datorita tehnologiei si designului, sistemul de propulsie Bosch fabricat la Reutlingen ofera placerea de a conduce atat tinerilor, cat si familiilor sau persoanelor active profesional, care doresc sa parcurga confortabil si economic drumul pana la serviciu cu ajutorul unei biciclete E-Bike.