Dacia Duster – comportament nesatisfacator la un test de franare

16 august 2010

Sursa: Automobile Magazine



La scurt timp dupa testul efectuat de automobil clubul olandez ANWB, impreuna cu cei de la Autokampioen, Dacia Duster a fost supus unui nou test, de aceasta data de catre publicatia franceza L’Automobile Magazine. La fel ca in primul test, care a vizat manevrabilitatea, imaginea SUV-ului low cost romanesc a fost sifonata din nou, prin prisma rezultatelor inregistrate.

Testul efectuat de L’Automobile Magazine (certificat ISO 9001) s-a concentrat pe eficienta franarii si a vizat mai multe modele din aceeasi clasa. Cu o singura persoana la bord, automobilul trebuie sa accelereze pana la 100 km/ora si 130 km/ora, dupa care este masurata distanta necesara franarii pana la oprire, in ambele cazuri. Automobilele ale caror distante de franare depasesc 40 m, respectiv 70 m, cad la acest test. Toate modelele au fost echipate cu acelasi tip de pneuri, Continental CrossContact.

Modelele testate au fost Volkswagen Tiguan, BMW X1, Skoda Yeti, Honda CR-V, Ford Kuga, Renault Koleos, Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 si4x2 si Mitsubishi ASX 4×2. Din pacate, Dacia Duster in versiunea 4×4 a avut cele mai slabe rezultate: distanta de franare de 46 m, respectiv 75 m.  Nici Duster 4×2 nu a avut rezultate mult mai bune – s-a oprit in 42 m, respectiv 70 m. Practic, Dacia Duster a fost printre modelele cu cele mai slabe rezultate din acest test, in timp ce "premiantele" au fost, in aceasta ordine, VW Tiguan, BMW X1 si Skoda Yeti (la oprirea de la 130 km/ora). Alaturi de acestea, inca doua modele au trecut testul: Honda CR-V si Ford Kuga.

Cei de la L’Automobile Magazine sunt de parere ca Duster ar putea avea probleme cu aderenta longitudinala sau ca franele sunt subdimensionate. Ei inclina sa creada ca a doua varainta constituie motivul franarii insuficient de eficiente. Publicatia franceza mai precizeaza ca Dacia a initiat o investigatie interna, pentru a verifica daca nu cumva exemplarul testat avea deficiente tehnice.