SsangYong spera intr-o relansare

10 august 2010



Dupa ce anul 2009 a fost unul dezastruos, marcat de spectrul falimentului si de protestele violente ale salariatilor, care au ocupat timp de 80 de zile una dintre fabrici, constructorul sud-coreean SsangYong incearca sa supravietuiasca, in speranta relansarii. Pe plan european sunt asteptate si cateva noutati, cu ocazia Salonului de la Paris, din aceasta toamna. Cel mai vandut model SsangYong va fi adus la Paris intr-o versiune noua, cu anumite revizuiri de ordin estetic si cu un nume care sa sugereze imbunatatirile – Super Rexton.

Marea noutate va fi, insa, versiunea de serie (foto) a unui nou model, dezvoltat din conceptul C200, prezentat la acelasi salon, in urma cu doi ani. Ca dimensiuni, se incadreaza in categoria SUV-urilor compacte, gen Nissan Qashqai sau Volkswagen Tiguan. Denumirea comerciala ar putea fi Korando C, iar vanzarile vor debuta la scurt timp dupa evenimentul din capitala Frantei. Presa auto europeana vorbeste despre o motorizare turbo de 2,0 litri si 180 CP si de posibilitatea lansarii unei versiuni diesel hibride. Din pacate, pana in prezent nu au fost furnizate informatii oficiale referitoare la pret si datele tehnice ale noului model.

Viitorul SsangYong Motor este inca incert si depinde de compania care va cumpara producatorul asiatic. Aflata in mare dificultate financiara, marca asteapta, in aceasta perioada, definitivarea listei oficiale cu posibilii cumparatori. Se pare ca sapte companii, printre care si Renault, sunt interesate de tranzactie. Achizitia nu a fost prea atractiva pentru multe dintre marile nume din industria auto, din cauza gamei de modele de dimensiuni mari, cu un consum ridicat de carburant, dar si pentru ca sindicatul este recunoscut ca un partener dificil de discutii.

UPDATE: Conform unor surse apropiate, Consiliul de Administratie va anunta oficial, in curand, ca a fost acceptata oferta de preluare a pachetului majoritar de la SsangYong Motor de catre constructorul indian Mahindra & Mahindra.