BMW M GmbH a anuntat incetarea productiei pentru modelele BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet. Cele doua modele superperformante au oferit cea mai exclusivista experienta M pe soselele normale, combinata cu tehnologia de transmisie si sasiu inspirate din lumea sporturilor cu motor. Per total, au fost produse 14.152 unitati din aceste doua automobile sport superperformante: 9.087 unitati din versiunea Coupe, lansata in 2005, si 5.065 din varianta Cabriolet, prezentata in anul urmator.
Prin retragerea acestor doi sportivi la numai o luna dupa retragerea celei de-a patra generatie a modelului BMW M5, acum vine momentul pentru a se incheia si productia propulsorului de inalta turatie V10 oferit de BMW M. Ani de-a randul, motorul de 507 CP a fost referinta pentru modelele supersport si un simbol al experientei deosebite pe care BMW M GmbH o detine in dezvoltarea propulsoarelor ultraperformante. Doi ani la rand, in 2005 si 2006, motorul cu 10 cilindri a obtinut locul intai in clasamentul general al prestigiosului concurs Engine of the Year Award, iar in urmatorii doi ani a ocupat, de fiecare data, prima pozitie in clasa propulsoarelor cu capacitatea de peste 4,0 litri.
Caracteristic pentru motor unic, dezvoltat special pentru modelele BMW M5 si BMW M6, este furnizarea puterii care se face intr-o maniera dinamica si totusi continua chiar si la sarcini ridicate. Puterea este dezvoltata dintr-o cilindree de 5,0 litri, repartizata egal intre cele 10 camere de combustie, cele doua randuri de cilindri fiind dispuse la un unghi de 90 de grade. Motorul furnizeaza puterea maxima la 7.750 rot/min, in timp ce turatia maxima este de 8.250 rot/min. Varful curbei de cuplu este atins la 520 Nm. Pe langa conceptul de motor de inalta turatie, alte cateva detalii tehnice – printre care supape de acceleratie controlate individual, electronic si furnizarea uleiului controlata pentru forte laterale mari – sunt si ele derivate din lumea sporturilor cu motor.
Aproape in aceeasi maniera, principiile de design al tehnologiei sasiului si constructia cu materiale usoare sunt si ele transferate de pe circuite pe sosele. Spre exemplu, in cazul modelului BMW M6 Coupe, plasticul ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) – un material care in mare parte datoreaza Formulei 1 introducerea sa in industria auto – a fost utilizat la constructia acoperisului si a altor componente de caroserie. Un alt indiciu important al profilului pe care l-a avut BMW M6 Coupe a fost raportul masa-putere, de 3,37 kg/CP. In plus, caracteristicile remarcabile de performanta au fost sustinute suplimentar de transmisia secventiala M cu 7 trepte, cu Drivelogic, si de Launch Control, totul pentru o acceleratie maxima cu start de pe loc, de diferentialul blocant M variabil in functie de viteza si de tehnologia sasiului care a inclus Electronic Damper Control (EDC / Control Electronic al Amortizoarelor) si frane din aliaj. Acceleratia cu start de pe loc s-a realizat in aproximativ 4,6 secunde. In cazul modelului BMW M6 Cabriolet, aceasta a avut o durata mai mare cu doar 0,2 secunde.
La nivel mondial, BMW M6 Coupe si BMW M6 Cabriolet au fost apreciate ca fiind automobile de vis pentru pasionatii domeniului, dar care aveau si ambitii sportive. Piata numarul 1 pentru ambele modele a fost SUA, care a inregistrat vanzari de 3.528 unitati Coupe si 3.247 exemplare Cabriolet, urmata de Germania (cu 1.183, respectiv 541 unitati). Per total, BMW M5 a inregistrat, la nivel mondial, vanzari de peste 20.000 de unitati in mai putin de 5 ani. Datele totale ale celei de-a patra generatii BMW M5 le-au depasit si pe cele ale modelului anterior, care a fost produs pe parcursul a 6 ani. Astfel, s-a stabilit un nou punct maxim in povestea de succes BMW M5, o gama care, la lansarea primei generatii in 1984, a pus bazele segmentului limuzinelor superperformante.