BMW X3, a doua generatie

2 septembrie 2010, Sursa: BMW Group Romania



Debutul pe piata si primele livrari ale noului BMW X3 in Romania sunt programate pentru sfarsitul acestui an. Vor fi disponibile doua versiuni de motorizare – X3 xDrive20d cu propulsor diesel cu 4 cilindri (184 CP) si BMW X3 xDrive35i cu propulsor pe benzina, cu 6 cilindri dispusi in linie (306 CP) cu pretul de plecare de 33.200 euro fara TVA pentru versiunea diesel, respectiv 41.700 euro fara TVA pentru versiunea pe benzina.

Noul model ofera o serie de premiere importante, precum o tehnologie noua a suspensiei, cutie de viteze cu 8 trepte care functioneaza impreuna cu sistemul Auto Start Stop sau sisteme de asistenta a conducatorului auto unice in segment precum Head-up Display sau sistemul cu trei camere video pentru asistare la mersul inapoi Top View. Impreuna cu pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics, oferit standard, ambele motorizari disponibile la debut sunt o referinta in ceea ce priveste consumul de combustibil si performantele dinamice.

Noul BMW X3 xDrive35i este echipat standard cu o transmisie automata cu 8 trepte. Aceasta optiune, unica in acest segment deosebit de competitiv, este disponibila si pentru BMW X3 xDrive20d, ca alternativa la cutia de viteze manuala cu sase trepte oferita in echiparea standard. Transmisia automata este combinata in premiera cu functia Auto Start Stop. Atunci cand automobilul se opreste la intersectii sau in blocajele din trafic, motorul este deconectat automat. Imediat ce conducatorul ridica piciorul de pe pedala de frana, propulsorul reporneste.

Automobilul este echipat standard cu o serie de tehnologii BMW  EfficientDynamics precum indicator al punctului de schimbare optim al treptei de viteza, Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la franare), EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric), componente auxiliare electrice controlate inteligent sau pneurile cu rezistenta redusa la inaintare contribuie la scadere consumului de combustibil si a nivelului de emisii.

Noul BMW X3 xDrive20d ofera acum performante mai bune si o eficienta sporita in comparatie cu oricare dintre competitori. Propulsat de un motor turbo diesel de 2,0 litri, cu 4 cilindri, cu carter din aluminiu si injectie directa common rail, modelul atinge un maxim al puterii de 184 CP la 4.000 rot/min si un varf al cuplului de 380 Nm pe o plaja a turatiilor cuprinsa intre 1.750 si 2.750 rot/min. Motorul dezvolta suficienta putere pentru a permite accelerarea de la 0 la 100 km/ora in 8,5 secunde, cu o viteza maxima de 210 km/ora. Cu un consum mediu de combustibil de 5,6 litri/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 149 g/km, BMW X3 xDrive20d stabileste noi standarde de eficienta in acest segment de piata. Noul BMW X3 xDrive20d cu transmisie automata reuseste aceeasi acceleratie, viteza maxima si consum de combustibil, dar cu un nivel al emisiilor CO2 de 147 g/km.

Raspunsul spontan, caracteristicile de turatii inalte, liniaritatea deosebita si economia de combustibil caracterizeaza motorul din echiparea versiunii BMW X3 xDrive35i. BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection si controlul variabil al supapelor VALVETRONIC au fost combinate pentru prima data la acest propulsor. Motorul de 3,0 litri furnizeaza un maxim de 306 CP la 5.800 rot/min, cu un varf al cuplului – 400 Nm – disponibil deja de la 1.300 rot/min. Propulsorul permite ca X3 xDrive35i sa sprinteze de la 0 la 100 km/ora in doar 5,7 secunde. Viteza maxima este de 245 km/ora. BMW X3 xDrive35i ofera nu doar cele mai dinamice caracteristici, dar si cel mai bun consum si nivel de emisii pentru aceasta clasa de motoare. Consumul mediu in ciclul de testare EU este de 8,8 litri/100 km si nivelul emisiilor CO2 este de 204 g/km.

Noul BMW X3 este echipat standard cu tehnologia BMW xDrive de transmisie integrala permanenta. Acest sistem controlat electronic asigura o distributie variabila a cuplului intre cele doua punti. Unitatea de control, care se afla in legatura cu DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilitatii), contracareaza orice tendinta de supravirare sau subvirare prin reactii rapide si precise. Prin utilizarea unui reglaj inovator conceput sa imbunatateasca dinamica, tehnologia inteligenta de transmisie integrala optimizeaza nu numai tractiunea, dar, mai important, manevrabilitatea in viraje. In timpul unei virari bruste, de exemplu, un procent important din cuplul de tractiune este transferat catre rotile spate.

Optional, Performance Control sporeste si mai mult comportamentul agil al modelului BMW X3. Franarea precisa a rotii spate din interiorul virajului si cresterea simultana a puterii transmise catre puntea spate asigura automobilului un comportament deosebit de agil. Aceasta duce la o sporire a dinamicii in viraje si o tractiune optimizata.

Noul BMW X3 dispune, de asemenea, de o tehnologie a suspensiei care reprezinta o dezvoltare complet noua. Combinatia dintre axul fata, cu dubla legatura arc-lonjeron, si cel spate, cu ansamblu multibrat, ofera conditia ideala pentru agilitate si confort al calatoriei optimizate. EPS Electric Power Steering (servodirectia asistata electric), care include si functia Servotronic cu varierea gradului de asistare al directiei in functie de viteza, este oferit in premiera la un model BMW X3 si contribuie semnificativ la asigurarea unui comportament exact al directiei. Variable Sports Steering, nou conceputa si disponibila optional, variaza raportul dintre unghiul de rotatie al volanului si cel al rotilor pentru manevre mai usoare la parcare sau slalom si control mai bun la viteze mari.

Dynamic Damper Control (Controlul Dinamic al Amortizoarelor) este disponibil optional la noul BMW X3. Amortizoarele controlate electronic se adapteaza la suprafata drumului si la stilul de condus al celui de la volan. Conducatorul are posibilitatea de a influenta programul specific de control al amortizoarelor prin utilizarea sistemului de Dynamic Driving Control. Aceasta functie, care este disponibila in premiera la gama de modele BMW X, permite conducatorului sa opteze pentru unul din modurile "NORMAL", "SPORT" si "SPORT+" prin utilizarea unui buton amplasat pe consola centrala. Acest sistem modifica comportamentul amortizoarelor, raspunsul acceleratiei, reactia cutiei de viteze, raspunsul directiei si modul de functionare DSC. Toti factorii sunt combinati intr-un reglaj general bine echilibrat in functie de setarea aleasa.