Mazda Shinari, primul model cu noua tema de design a marcii

7 septembrie 2010, Sursa: Mazda Central & South East Europe



Mazda Motor Corporation a anuntat noua tema de design Mazda, Kodo – sufletul miscarii, si a prezentat modelul concept, Mazda Shinari, expresia pura a acestei noi teme. Inca de la lansarea primului autoturism, acum 50 de ani, Mazda R360 Coupe, Mazda a cercetat pe parcursul mai multor ani conceptul „miscarii”, oferind clientilor modele atragatoare si placute la condus. Odata cu anuntarea sloganului Zoom – Zoom, Mazda a continuat conceptul unei miscari mai atletice si mai sportive si a adoptat un design dimanic pentru toate modelele Mazda incepand cu Mazda6, urmat de RX-8 si Mazda2. In ultimii ani acest design bazat pe miscare a fost extins pentru a incorpora tematica „miscarea inspirata de natura”, intruchipata de modelul concept Mazda Nagare si de noua Mazda5. Ca rezultat al acestei initiative, inca de la lansarea primei Mazda6 in 2002, design-ul Mazda a fost foarte apreciat si recunoscut cu 30 de premii internationale.

Ikuo Maeda, directorul Diviziei de design Mazda explica noua tema de design astfel: „Explorand in munca noastra expresia miscarii, Mazda Design s-a concentrat pe vigoarea, frumusetea si tensiunea identificate in miscarea observata la animale. Aceasta miscare este atat de plina de vitalitate, incat starneste emotii celor care o vad. Am numit-o Kodo – sufletul miscarii, iar scopul nostru este sa exprimam miscarea prin vitalitate puternica si viteza ca tema de design pentru viitoarele modele Mazda”. Maeda continua: „cele patru studiouri de design Mazda din Japonia (Hiroshima si Yokohama) din Europa (Frankfurt, Germania) si din America de Nord (Irvine, California) colaboreaza pentru a raspunde provocarii de a realiza o inovatie a miscarii in designul de modele auto si sa foloseasca aceasta expresie in produsele viitoare”.

Mazda Shinari este un model sport coupe cu 4 usi si 4 locuri si reprezinta expresia pura a noii teme de design, Kodo – sufletul miscarii, in forma ei ideala. Mazda Shinari prezinta cateve noi elemente de design ce vor fi reproduse pe modele de serie si reprezinta prima initiativa Mazda Design de a exprima Kodo – sufletul miscarii.

Cuvantul japonez shinari descrie aparitia puternica dar supla a unei forte de rezistenta cand obiectele se afla in tensiune, asemeni otelului sau bambusului atunci cand sunt rasucite sau indoite. De asemenea, face referire la o persoana sau un animal care isi contracta corpul in pregatirea pentru o miscare rapida, acestea fiind imaginile ce stau la baza numelui conceptului.

Cu aceste imagini ale puterii ce cuprind toate partile masinii, Mazda Shinari pare pregatita de salt in orice moment. Aceasta forma incorporeaza expresia unei coloane vertebrale puternice, a eliberarii bruste de energie latente si a interactiunii miscarilor frumoase si suple. Aripile fata distinctive reprezinta evolutia celor proeminente introduse pe RX-8. Acestea scot in evidenta miscarea intr-un mod sportiv si elegant, dinamica redata de lateralele Shinari. Alaturi de grila frontala tridimensionala, design-ul scoate in evidenta cu mandrie linia Mazda. O linie puternica a miscarii incepand de la bara frontala si continuand pe capota, aripile fata, pe faruri si pe bara de protectie fata. In final, o bara din aluminiu ce face legatura intre partea frontala si faruri sporeste expresia tridimensionala a vitezei.

La interior, Mazda Design a creat „spatiul atletic extrem” concentrat pe legatura intre ergonomie si functiile mecanice de baza. A fost creat spatiul optim atat pentru sofer, pentru a-i permite sa se concentreze pe condus, cat si pentru pasageri, oferindu-le un sentiment de spatiu larg. La acest model Mazda ofera noi idei pentru interfata om – masina, oferind soferului posibilitatea de a alege intre trei modele: Business, Placere si Sport, pentru a se bucura de stilul de condus in conformitate cu situatia dintr-un anumit moment.