Noul BMW X3: schimbare de generatii

17 septembrie 2010

Sursa: BMW Group Romania



Incheierea productiei primei generatii a modelului Sports Activity Vehicle (SAV) a fost consemnata la inceputul lunii septembrie, la uzina din Graz a partenerului austriac Magna Steyr. Productia noului model BMW X3, a carui lansare pe piata din Romania va avea loc la sfarsitul acestui an,  incepe in aceasta luna la uzina BMW din Spartanburg, in statul Carolina de Sud. Noul BMW X3 este o continuare fireasca a formulei care a stat la baza succesului inregistrat de primul model SAV in segmentul sau. In decursul ultimilor sapte ani, prima generatie a modelului BMW X3 a scris o exceptionala poveste de succes: 605.498 de unitati au fost produse la Graz, in aceasta perioada.

Impreuna cu exemplarele produse in cadrul uzinelor CKD (Completely Knocked Down) din Rusia, Egipt si Thailanda, volumul total a ajuns la 614.824 unitati. Cel din urma exemplar al primei generatii a modelului – BMW X3 xDrive35d, de culoare Vermilion Red metalizat – va ramane in cadrul companiei Magna Steyr, unde urmeaza a fi folosit ca automobil de serviciu. Un model BMW X3 xDrive20d, echipat cu toate dotarile de urgenta, a parasit anterior linia de asamblare si va fi donat de BMW Group unei organizatii non-profit. De-a lungul anilor, BMW X3 s-a dovedit a fi un excelent automobil de interventie pentru politie si medici. La finalul ciclului de viata al modelului, un alt automobil va prelua misiunea importanta de a se afla in serviciul publicului larg.

In calitatea sa de primul – si multa vreme singurul – automobil premium de acest gen, BMW X3 – lansat in 2004 – s-a bucurat de un succes deosebit pe pietele auto internationale. BMW X3 a fost foarte apreciat de clienti si a obtinut rezultate excelente in studiile independente. Specialistii au onorat BMW X3 cu numeroase premii pentru siguranta remarcabila, satisfactia clientilor, fiabilitatea si valoarea constanta. Printre acestea s-au numarat clasari de top in Indicele Satisfactiei Clientilor (CSI), realizat de institutul de cercetare a pietei J.D. Power, precum si in statisticile cu privire la fiabilitate oferite de Allgemeine Deutsche Automobilclub (ADAC).

Segmentul ale carui baze au fost puse odata cu prima generatie BMW X3 se regaseste acum si in oferta altor producatori de automobile premium. Noul BMW X3 va trebui sa faca fata unei concurente acerbe, cu calitati mult optimizate sub toate aspectele relevante. Motoarele disponibile pentru acest Sports Activity Vehicle sunt inca o data o referinta in segment si, datorita strategiei BMW EfficientDynamics, cele mai bune niveluri ale consumului si ale emisiilor. Tehnologia suspensiei – complet reconceputa pentru acest automobil – faciliteaza un avantaj categoric in ceea ce priveste agilitatea si confortul calatoriei. Cu o capacitate de incarcare ce poate fi marita de la 550 la 1.600 litri si cu o bancheta al carei spatar poate fi rabatat in raport 40:20:40, noul BMW X3 ofera cel mai mare volum de depozitare si, in acelasi timp, cel mai ridicat nivel de versatilitate in cadrul acestui segment. In plus, exista o varietate de echipamente inovatoare, sisteme de asistare a conducatorului si servicii de mobilitate oferite ca parte a BMW ConnectedDrive neegalate de concurenta. Spre exemplu, noul BMW X3 este singurul model din clasa lui care ofera optiunea unui Head-Up Display si a accesului la internet in interiorul automobilului.

Prin schimbarea de generatii, productia modelului BMW X3 va fi mutata la uzina BMW din Spartanburg, o locatie devenita centrul experientei pentru gama BMW X. Pana acum, uzina din SUA – parte a retelei mondiale de productie din cadrul BMW Group – a produs modelele BMW X5 si BMW X6. Printr-o munca substantiala de extindere si o investitie de aproximativ 750 milioane de dolari, la Spartanburg au fost create conditiile pentru producerea noului BMW X3 si pentru cresterea capacitatii de productie anuala la circa 200.000 de automobile.

Colaborarea dintre BMW Group si Magna Steyr va continua si in cadrul noii structuri de productie. In tot acest timp, la Graz a inceput productia modelului MINI Countryman. Cel de-al patrulea membru al marcii este nu doar primul MINI care dispune de patru usi si un hayon generos, dar poate fi echipat in premiera cu tehnologia care ofera tractiune integrala. In acest fel, experienta pe care partenerul austriac o detine in productia automobilelor cu tractiune integrala, deja demonstrata in cazul modelului BMW X3, continua sa fie utilizata la cei mai inalti parametri.