WRC: Ogier a castigat Raliul Japoniei

13 septembrie 2010, Sursa: Citroen Romania



Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au obtinut o performanta remarcabila in weekend, reusind sa castige, inca de la prima participare, Raliul Japoniei. Pentru echipajul Citroen Total aceasta a fost a doua victorie din cariera. Sebastien Loeb si Daniel Elena au terminat raliul pe locul 5 si au adunat puncte importante atat in clasamentul pilotilor, cat si in clasamentul constructorilor.

Raliul Japoniei a inceput joi seara, cu doua super speciale programate pe Sapporo Dome, stadionul pe care se desfasoara, in mod normal, meciuri de fotbal sau de baseball. Sebastien Ogier, un specialist al super specialelor, s-a impus in amandoua probele si a devenit primul lider al raliului. Vineri, in prima zi din Raliul Japoniei, lupta a fost extrem de interesanta, toti pretendentii la victorie ramanand in cursa. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat ziua pe locul 3, in timp ce Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut o evolutie mai prudenta.

Ziua a doua din Raliul Japoniei s-a terminat la fel de deschisa ca si prima. Echipajele Citroen Total si-au consolidate pozitiile, Sebastien Ogier fiind pe 3, la doar 5,4 secunde in spatele lui Petter Solberg, iar Sebastien Loeb a ramas pe locul 6 la 37,9 secunde in spatele liderului.

Ziua a treia a fost una mult mai scurta decat primele doua. Echipajele au avut de parcurs 8 probe speciale, 6 dintre ele mai scurte de 5 km, fara a mai trece prin parcul de service. In cadrul echipei Citroen Total cele doua echipaje aveau obiective la fel de diferite ca Yin si Yang! Sebastien Ogier, pe 3 la 5,4 secunde in spate, s-a implicat in lupta pentru victorie cu Petter Solberg si Mikko Hirvonen. Sebastien Loeb, pe 6 la 37,9 secunde in spate, a facut o cursa de asteptare in incercarea de a aduna cat mai multe puncte pentru a-si adjudeca al saptelea titlu mondial. Dupa incalzirea pe speciala Bizan, pilotii au atacat pe Naekawa (PS 20), o proba cu o lungime de 18 kilometri. Ogier a fost cel mai rapid aici si a revenit pe prima pozitie in ierarhia generala a raliului. La cea de-a doua trecere pe aceasta proba, Ogier a reusit sa-si mareasca avansul la 11,3 secunde fata de Solberg. Ultimele 3 probe au decurs fara probleme si echipajul Ogier – Ingrassia a urcat pe cea mai inalta treapta a podiumului.

Ogier si-a atins obiectivul in Raliul Japoniei si acelasi lucru l-a facut si Loeb care a terminat pe 5, dupa ce a castigat trei probe speciale in ultima zi. „Nu am fost in niciun moment implicat in lupta pentru victorie aici, dar sunt foarte multumit cu cele 10 puncte. Sa am 43 de puncte avans cu trei raliuri inainte de finalul sezonului este foarte confortabil. Calculele mele pentru Raliul Frantei sunt simple. Pot castiga titlul acolo daca sunt primul la finalul raliului, indiferent de pozitia rivalilor mei. As vrea sa-l felicit pe Sebastien pentru aceasta victorie si trebuie sa recunosc ca nu a fost usor sa mentii un ritm atat de ridicat pe probele speciale de aici”, a spus Loeb, liderul pilotilor.

Urmatorul raliu din WRC va avea loc in Franta, in perioada 1-3 octombrie.

Raliul Japoniei 2010 – clasament general final:
 1. Ogier – Ingrassia (Citroen C4) 3h10’26’’4
 2. P. Solberg – Patterson (Citroen C4) +15’’7
 3. Latvala – Anttila (Ford Focus) +26’’
 4. Sordo – Vallejo (Citroen C4) +35’’2
 5. Loeb – Elena (Citroen C4) +53’’3
 6. Hirvonen – Lehtinen (Ford Focus) +1’13’’5
 7. H. Solberg – Minor (Ford Focus) +3’03’’1
 8. Villagra – Perez Companc (Ford Focus) +10’17’’9
 9. Ketomaa – Stenberg (Ford Fiesta) +14’47’’1
10. Prokop – Tomanek (Ford Fiesta) +15’20’’8

Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 201 p.
2. Sebastien Ogier 158 p.
3. Jari-Matti Latvala 132 p.

Clasament constructori:
1. Citroen Total 345 p.
2. BP Ford 250 p.
3. Citroen Junior 183 p.

Foto: Citroen