Ford, a doua marca in topul vanzarilor din Europa

15 octombrie 2010

Sursa: Ford Europa



Ford Fiesta, modelul Ford cel mai bine vandut in Europa, isi consolideaza din ce in ce mai mult pozitia pe piata. In septembrie, numarul de autovehicule Ford Fiesta vandute in Europa a ajuns la 850.000, dupa doar doi ani de la lansarea celei mai noi generatii a modelului. Inceputul lunii octombrie a marcat un moment important pentru succesul modelului Fiesta, vanzarile globale depasind pragul de un milion de exemplare. Fiesta este in prezent comercializata pe cinci continente si este produsa in cinci fabrici Ford din intreaga lume, inclusiv in Germania, la Koln, si in Spania, la Valencia.

Cea mai puternica gama de produse din toate timpurile a diviziei Ford Europa a avut un rol important in mentinerea pozitiei companiei ca a doua cea mai bine vanduta marca de autoturisme din Europa, la nivelul lunii septembrie si la nivelul primelor noua luni ale anului. Ford a fost a doua marca europeana in ceea ce priveste vanzarile de autoturisme si de vehicule comerciale in luna septembrie. Succesul a fost obtinut in ciuda practicilor concurentiale bazate pe reduceri semnificative de pret si in ciuda atingerii celui mai redus nivel de vanzari aferent perioadei ianuarie-septembrie, din 1995. De asemenea, Ford si-a mentinut pozitia de lider de piata in Marea Britanie, Danemarca, Ungaria, Irlanda si Turcia si ocupa primul loc in randul celor mai bine vandute marci de import in Italia si Republica Ceha, de la inceputul anului pana la data curenta.

Numarul total de autovehicule noi vandute in Europa a scazut in septembrie, pentru a sasea luna consecutiv, cu 7,5% la 1.407.600 unitati, marcand cel mai scazut nivel de vanzari de pe pietele Euro 19 din 1995. Ford estimeaza ca vanzarile de autovehicule la nivelul anului in 2010 se vor situa intre 14 si 15 milioane de unitati, in scadere de la 15,9 milioane de unitati in 2009. In acest an, au fost inregistrate, pana in luna septembrie, 1.003.600 de autovehicule Ford noi, cu 93.100 de unitati sau 8,5 % mai putin decat anul trecut. Pana in luna septembrie, cota de piata detinuta anul acesta de Ford in cele 19 piete europene traditionale a fost de 8,6%, cu 0,6% mai mica decat in aceeasi perioada a anului 2009. Cota de piata detinuta de Ford a crescut in patru din cele 19 piete europene traditionale in primele noua luni ale lui 2010.