Noul Citroen C4, cel mai redutabil rival francez pentru VW Golf

13 octombrie 2010



Bine echipat si cu materiale de calitate la interior, noul Citroen C4, care in aceasta perioada isi face aparitia la distribuitorii europeni, reflecta efortul sustinut de repozitionare a constructorului francez pe o treapta superioara, in peisajul pietei auto europene. Primul model al grupului PSA Peugeot Citroen care dispune de noul sistem Stop&Start pe versiunea eHDi afiseaza un stil clasic si elegant, cu proportii echilibrate, care sugereaza plusuri la mai multe capitole.

Comparativ cu vechea generatie, noul C4 este mai lung cu 5 cm, mai lat cu 2 cm si mai inalt cu 3 cm. Este mai lung cu 12 cm chiar decat Golf. De altfel, atunci cand se fac comparatii in categoria compactelor europene, modelul celor de la Volkswagen continua sa fie referinta in segmentul pe care, practic, l-a inaugurat cu decenii in urma. Citroen C4 ofera mai mult spatiu la interior, in special la locurile din spate, dar si pentru bagaje (408 litri, fata de 350 litri, cat are VW Golf). Insonorizarea este un alt aspect asupra caruia cei de la Citroen au insistat la noul model.

In materie de emisii de CO2, C4 este inferior rivalului german. Versiunea Golf 1.6 TDI BlueMotion are doar 99 g/km, in timp ce eHDi 110 Airdream este optiunea cea mai putin poluanta a noului C4, cu 109 g/km. In schimb, compacta franceza impresioneaza prin efectele filozofiei Creative Technologie: plansa de bord cu trei cadrane si afisaj numeric si analogic, cu efect 3D, sistemul eTouch cu geolocalizare in caz de accident, scaune fata cu masaj, sistem de navigatie de ultima generatie cu display de dimensiuni generoase, streaming audio Bluetooth, WiFi On Board cu abonament GSM 3G si sistem audio HiFi dezvoltat impreuna cu Denon.

Citroen spera sa vanda 100.000 de unitati in 2011, in conditiile in care noutatea va fi disponibila pe anumite piete europene abia de la mijlocul anului viitor. In Franta, Citroen si-a propus sa-si dubleze cota de piata. Alaturi de C4, in a doua parte a anului 2011 isi va face aparitia si declinarea cu aspiratii premium DS4. Fara sa dea cifre, Citroen spera ca, impreuna, cele doua versiuni ale compactei sa reuseasca volume superioare celor inregistrate cu vechiul C4, care s-a comercializat in variantele coupe sau cu 5 usi.