Porsche Cayman R, noul varf al coupe-urilor cu motor central

19 noiembrie 2010, Sursa: Porsche Romania



Mai usor cu 55 kg si mai puternic cu 10 CP decat Cayman S, noul coupe cu motor pozitionat central al  celor de la Porsche este setat pe dinamica la condus. Cu sasiul construit special pentru modul sportiv, ofera o experienta la condus chiar mai precisa decat Cayman S. Cayman R isi face dubutul mondial in aceste zile, la Los Angeles Autoshow si va fi disponibil pe piata incepand cu februarie 2011.

Motorul cu performante imbunatatite este de 3,4 litri, in 6 cilindri, cu 330 CP.  Puterea este transmisa la puntea spate prin cutia de viteze in 6 trepte, care permite o accelerare 0-100 km/ora in 5,0 secunde. Optional este oferita transmisia cu 7 trepe si dublu ambreiaj (PDK), care scurteaza durata de accelerare la 4,9 secunde. Cayman R devine si mai puternic in sprint cu un pachet optional Sport Chrono, cu ajutorul caruia sprinteaza in 4,7 secunde. Viteza maxima este de 282 km/ora la cutia de viteze normala, respectiv 280 km/ora la PDK.

Scopul principal la conceptul lui Cayman R a fost imbunatatirea repetata a autovehiculului cu doua locuri in ceea ce priveste performanta, dinamica si agilitatea. Cu o greutate de 1.295 kg, inginerii de la Porsche au reusit sa reduca raportul dintre capacitate si greutate la 3,9 kg/CP, pentru transmisia standard, si la 4 kg/CP pentru PDK. Cele mai importante economii s-au obtinut prin utilizarea componentelor usoare si prin renuntarea la dotari pentru confort. Optional este disponibila, ca si la 911 GT3/GT3 RS si Boxster Spyder, si o baterie litiu-ion cu masa redusa.

Noul model de top al coupe-urilor cu motor central ruleaza pe cele mai usoare roti de 19 inch, pe care le ofera intregul program Porsche: un set complet de jante cantareste mai putin de 40 kg. Determinarea si caracterul purist sunt vizibile deja de la prima vedere. Silueta alungita a caroseriei, care, in comparatie cu cea de la Cayman S, este cu 20 mm mai joasa, in combinatie cu marcantul spoiler spate fix, cu rotile vopsite in argintiu de inalta calitate si cu numeroasele accente sportive din interior si de la exterior, asigura o imagine unicat.  Farurile conturate cu negru, oglinzile exterioare negre si inscriptia decorativa laterala in contrast marcheaza aparitia clasicelor masini sport Porsche.

Chiar inscriptia mai sus mentionata a fost si semnul distinctiv al primului Porsche cu denumirea R, modelul 911 R din 1967. El a fost construit intr-o serie limitata de 19 exemplare, destinate motorsportului. R-ul era un prototip dezvoltat pe un coupe de serie cu motor de Carrera 6 de 210 CP si cantarea, datorita numeroaselor piese din material sintetic si unei dotari extrem de sumare, doar 830 kg.