Ferrari 458 Challenge, vedeta la Salonul de la Bologna

7 decembrie 2010, Sursa: Forza Rossa



Ferrari a venit la a 35-a editie a Salonului Auto de la Bologna cu un stand dedicat integral activitatilor legate de curse, precum si cu un program intensiv de ture de circuit. Vedeta Ferrari a fost insa noul 458 Challenge, care a si debutat cu aceasta ocazie.

Berlinetta dotata cu motor V8 montat median este derivata din 458 Italia si este cel de-al cincilea model utilizat de Ferrari in programul sau de curse, desfasurat in trei campionate diferite (italian, european si nord-american), de anul viitor prezent si in zona Asia-Pacific.

Prin noul 458 Challenge, Ferrari ofera pasionatilor de pilotaj, fie ei profesionisti sau amatori, o combinatie exceptionala intre performante extreme, distractie maxima in spatele volanului si emotii unice pe pista de curse.

La standul din Bologna a fost prezentat si F430 GTC, aflat in proprietatea AF Corse Team, una dintre masinile cu care marca de la Maranello a castigat titlul la constructori in clasa GT2 la Cupa Intercontinentala de la Le Mans, din 2010.

Linia de modele a Calutului Cabrat este completata de modelele FXX si 599XX, fiecare rod al unor programe de cercetare si dezvoltare realizate printr-o colaborare profunda intre tehnicienii Ferrari si clientii care le testeaza. Piesa centrala a standului este F60A, masina Scuderiei Ferrari Marlboro utilizata in sezonul 2009 din Formula 1.

Nu mai putin de 16 masini din campionatele italiene si europene se vor infrunta pe 8 decembrie in clasica batalie de sfarsit de an intre pilotii Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, aflat la cea de-a 18-a editie. Momentul culminant va fi insa turul de adio al celebrului pilot oficial de teste Ferrari, Luca Badoer, care isi va incheia astfel cariera de 13 ani in slujba marcii de la Maranello. Badoer va pilota un F60 in stilul sau obisnuit,  adica la maximum, ca un omagiu adus entuziastilor prezenti la Bologna.

Motorul V8 de 4.499 cmc cu injectie directa de pe 458 Challenge ramane pe aceleasi coordonate dinamice ca pe 458 Italia: putere maxima de 570 CP la 9.000 rot/min. Totusi, au fost modificate rapoartele si calibrarea cutiei de viteze F1 cu dublu ambreiaj pentru a garanta un cuplu mai mare la turatii joase. 458 Challenge este de asemenea echipat cu diferentialul electronic E-Diff utilizat deja pe versiunea de strada, o premiera pentru masinile Ferrari destinate numai circuitelor.

S-au depus eforturi semnificative pentru a reduce greutatea masinii. Acestea s-au concentrat atat pe exterior cat si la interior, inginerii Ferrari acordand  o atentie deosebita reducerii grosimii panourilor de caroserie si utilizarii unor materiale usoare, cum sunt Lexan si fibra de carbon.

Noul 458 Challenge are de asemenea o suspensie special conceputa pentru curse, cu arcuri mai ferme, amortizoare din aluminiu, jante pe 19 inch cu prindere centrala echipate cu slickuri Pirelli si o garda la sol redusa cu 50 mm. Trenul de rulare este de asemenea echipat cu frane Brembo CCM2 de ultima generatie asociate cu sistemul ABS care a debutat pe 599XX, masina experimentala extrema a marcii Ferrari.

O alta premiera pentru modelul Ferrari Challenge este adoptarea sistemului de control al tractiunii F1-Trac, cel mai sofisticat din clasa sa. Dezvoltat intern de catre Ferrari, sistemul F1-Trac monitorizeaza constant nivelurile de aderenta pentru a oferi o tinuta de drum de inalta performanta. Au fost dezvoltate doua calibrari speciale pentru pista pentru acest sistem, derivate din experienta specifica a Ferrari din campionatele F1 si GT. F1-Trac este complet integrat cu diferentialul E-Diff pentru a garanta stabilitate si acceleratie maxima atat la intrarea cat si la iesirea din viraje.

Setarile sistemelor ABS/EBD, F1-Trac si E-Diff sunt selectate prin intermediul manetei de pe volan, o alta premiera pentru un model dezvoltat pentru campionatul Ferrari Challenge. Pilotul poate alege intre trei configuratii: OFF (controlul tractiunii dezactivat), pozitia 1 si pozitia 2. Ultimele doua pozitii ofera niveluri mai mari de interventie a sistemelor de siguranta si sunt selectate in conformitate cu aderenta de pe pista.

In timpul sesiunilor intensive de dezvoltare a tehnologiilor implementate pe 458 Challenge pentru a-l pregati pentru pista, inginerii au reusit de asemenea sa imbunatateasca timpii masinii pe circuitul de la Fiorano cu 2 secunde fata de predecesorul sau, rezultand un nou record de doar 1’16"5 pentru parcurgerea intregului circuit. La fel de impresionante sunt fortele laterale pe care le poate genera noua masina – pana la 1.6G!

Pentru Romania au fost alocate 3 Ferrari 458 Challenge pentru anul 2011. Ele au deja 3 clienti pasionati de curse care au si comandat modelul. Prima masina va sosi in luna martie si va fi prezentata publicului interesat.