BMW, lider in segmentul premium din Romania

23 ianuarie 2011, Sursa: BMW Group Romania



Cu 1.574 unitati livrate in 2010, BMW este cea mai de succes marca premium de pe piata auto din Romania. Aceste rezultate au dus cota de piata a marcii la 31% in segmentul premium, cu peste 7 puncte in fata urmatorului competitor. In calcul pentru evaluarea segmentului premium au fost incluse marcile BMW, MINI, Alfa Romeo, Audi, Infiniti, Jaguar, Lancia, Land Rover, Lexus, Masserati, Mercedes Benz, Porsche, SAAB si Volvo (in total 4.996 unitati livrate).

Liderul incontestabil al segmentului SUV premium, BMW X5, a beneficiat din plin de imbunatatirile tehnologice si de design din primavara anului 2010, inregistrand o crestere de 81% (395 unitati) fata de 2009. BMW X5 si-a pastrat pozitia de cel mai bine vandut BMW din Romania. Este urmat indeaproape de BMW X6, cu un total de 326 unitati.

Lansat pe piata in martie 2010, noul BMW Seria 5 s-a impus repede ca cel mai de succes model in segmentul limuzinelor din clasa mare (111 unitati livrate, 139 modele BMW Seria 5 livrate in 2010).  Suprematia BMW in segmentul superior este intarita de BMW Seria 7, care ocupa prima pozitie in segmentul limuzinelor de lux cu un total de 45 unitati. In categoria modelelor exclusive, bavarezii au livrat in Romania sapte exemplare BMW X6 M, doua BMW X5 M si doua BMW M3.

In contextul unui trend negativ al pietei (-18,3%),  BMW si MINI au inregistrat cresteri importante. Cu un plus de 38,3%, respectiv  17,3%, BMW si MINI se claseaza pe locurile 2 si 4 in topul celor mai importante cresteri in piata. Si in cifre absolute, cu un plus de 436 de unitati, BMW se pozitioneaza pe locul al treilea in topul cresterilor, in spatele unor marci de volum.

La nivel mondial BMW Group a inregistrat cel mai bun an din istorie, cu un total de 1.461.166 livrari, din care 1.224.280 BMW si 234.175 MINI. Cu o crestere totala de 13,6% fata de 2009, BMW si-a marit avansul fata de competitie.