Record istoric pentru Grupul Volkswagen, in 2010

12 ianuarie 2011



Pentru cel mai mare constructor european de automobile, Grupul Volkswagen, 2010 a fost un an excelent, cu recorduri istorice pentru marcile Volkswagen, Audi si Skoda. Pentru prima oara, grupul a trecut de 7 milioane de unitati vandute, in crestere cu 13,5% fata de 2009.

Cu 7,14 milioane de automobile vandute, Grupul VW a crescut pe toate pietele importante. Paradoxal, o importanta scadere s-a inregistrat pe propria piata, in Germania, unde vanzarile din 2010 au scazut cu 16,8% (1,04 milioane de unitati). Regresul a fost, totusi, sub cel a pietei in general, unde stoparea primei de casare a dus la o scadere de 23,4%.

Cu 4,5 milioane de unitati vandute anul trecut, principala marca a grupului, Volkswagen a inregistrat o crestere de 13,9%. Un alt paradox si in acest caz: in Europa, vanzarile au scazut in 2010 cu 1,2%, insa cresterea cu 35,5% din China a facut ca aceasta piata aproape sa o egaleze pe cea europeana, din perspectiva volumelor VW. Cresteri importante s-au inregistrat si pe alte piete emergente, ca Rusia si India. In SUA, Volkswagen a crescut cu 20,3% si a totalizat aproape 257.000 unitati.

Si Audi a avut un an 2010 istoric, cu o crestere de 15% si un total de 1,092 milioane de unitati. Daca in Germania se poate vorbi de o stagnare (+0,1%), in SUA cresterea de 22,9% a fost de doua ori mai mare decat cea a pietei. Totusi, Audi continua sa ramana, peste ocean, in spatele eternilor rivali din categoria premium, Mercedes si BMW. In schimb, in China este lider detasat, cu o crestere de 43,4% in 2010, pana la 228.000 de unitati.

Cu 762.600 unitati vandute, si Skoda a stabilit anul trecut un nou record de vanzari. Peste 180.000 de unitati au fost vandute in China, cresterea fiind de 47%. Pentru cehi, provocarea este, insa, abia la inceput: pana in 2018, ei trebuie sa-si dubleze vanzarile, ca sa contribuie la ambitiosul obiectiv al grupului, acela de a deveni numarul unu mondial. In acest sens, Skoda isi va diversifica gama in urmatorii ani si isi va intensifica activitatea pe pietele internationale, in special in China.

SEAT este singura marca a grupului care continua sa vanda doar in Europa si care a avut o crestere mai degraba modesta in 2010, de doar 0,8%. Constructorul spaniol a vandut anul trecut 339.500 unitati, din care 89.400 pe piata iberica. Cresterea a fost de 6,7%, in conditiile in care piata din aceasta tara a crescut cu 3,1% in 2010. Cum piata auto din Spania n-a trecut anul trecut de pragul de un million de unitati (in conditiile in care in 2006 s-au vandut peste 1,5 milioane), SEAT are de suferit, pentru ca depinde intr-o proportie prea mare de propria piata.