Bun venit, BMW i!
21.02.2011
        
Distribuie acest articol!   

A fost lansat noul sub-brand BMW, dedicat modelelor electrice. „BMW i reprezinta o noua directie pentru automobilele premium. Prin introducerea noului sub-brand, BMW Group isi reafirma pozitia de lider in ceea ce priveste dezvoltarea durabila in industria automobilelor premium. Produsele si serviciile au fost dezvoltate in jurul unui concept revolutionar: sunt create avand ca obiectiv principal dezvoltarea durabila pentru un automobil premium. Este un nou inceput pentru industrie, o noua era pentru mobilitatea individuala. Acesta este BMW i – Born Electric”, a declarat astazi la Munchen Ian Robertson, membru al Consiliului de Administratie BMW AG, responsabil pentru vanzari si marketing.

Pentru inceput vor fi lansate doua modele sub acest brand, incepand cu 2013 – BMW i3 si BMW i8. BMW Group isi va extinde semnificativ si serviciile de mobilitate in urmatorii ani. Pentru aceasta a fost anuntata formarea in New York a BMW i Ventures, o companie dedicata investitiilor in acest domeniu, un Venture Capital cu un capital initial de 100 milioane de dolari.

Aglomeratiile urbane mari, asa numitele „megacities”, sunt in strategia BMW principalele piete pentru solutiile oferite de BMW i. In acest moment peste 50% din populatia globului traieste in orase, iar ONU estimeaza ca acest procent se va extinde pana la 70% in 2050. Exista peste 130 de orase de peste 3 milioane de locuitori. “Megacity” este considerat orasul de peste 8 milioane locuitori. Deja 30 de astfel de orase concentreaza o populatie de 280 milioane locuitori.

In cadrul „project i” BMW a lansat deja un program extins de teste cu automobile electrice intr-o productie limitata de serie. Primul model din aceasta serie a fost MINI E, model care deja ofera BMW Group o experienta foarte bogata cu privire la utilizarea automobilelor electrice si necesitatile clientilor din marile aglomeratii urbane din New York, California, Berlin, Munchen sau Londra. Principalele concluzii au aratat ca in contextul unei utilizari cotidiene nu exista diferente mari de utilizare intre MINI E si un model similar ca dimensiuni si putere.

Nu exista nici limitari de infrastructura in ceea ce priveste exploatarea zilnica cu o distanta medie parcursa de 40 km (conform statisticilor pentru Germania) – o proportie foarte mare de utilizatori MINI E incarcau automobilul numai in timpul noptii, de acasa. Deja in aceasta forma, MINI E s-a dovedit un automobil electric care putea sa acopere majoritatea drumurilor programate intr-o zi. Dimensiunile portbagajului si locul numai pentru doi pasageri s-au dovedit principalele limitari.

In continuarea programului de teste urmeaza a fi lansat BMW ActiveE. Acesta este dezvoltat pe baza BMW Seria 1 Coupe, ofera 4 locuri si un portbagaj de 200 litri. Acumulatorii Li-Ion utilizati pentru acest model sunt primele rezultate ale joint venture-ului SB LiMotive, anuntat in luna august 2009 impreuna cu Bosch si Samsung.

BMW i3, comunicat anterior ca Megacity Vehicle, va fi primul model electric BMW in productia de serie, dedicat zonelor urbane. BMW i8 este dezvoltat pe baza BMW Vision EfficientDynamics. Este un plug-in hybrid care imbina performante de supercar cu un consum de compacta de oras. Amandoua modelele se bazeaza pe conceptul de constructie LifeDrive. Este vorba de un sasiu de aluminiu care incorporeaza propulsorul, in timp ce celula pentru combustibil este construita din fibra de carbon (carbon fibre-reinforced plastic – CFRP). Va fi prima data cand fibra de carbon va fi utilizata la scara larga pentru fabricarea automobilelor.

Noile BMW i3 si BMW i8 urmeaza a fi produse la fabrica din Leipzig. Pana in 2013 acestea vor insemna investitii noi de pana la 400 milioane euro si vor crea aproximativ 800 de locuri de munca. Sinergii de productie vor fi dezvoltate intre cele doua modele care vor folosi componente comune pentru propulsia electrica, electronica sau baterii.

Independent de cele doua noi modele, o gama noua de servicii de mobilitate va fi o parte integranta a BMW i. Aceasta inseamna dezvoltarea unei ramuri noi de business pe termen lung care poate atrage clienti noi si genera profit suplimentar.

Suplimentar, BMW Group urmareste dezvoltarea de colaborari cu companii partenere si exploreaza posibilitatea investitiilor de capital in furnizori de servicii de mobilitate. Pentru aceasta BMW i Ventures, companie de capital venture, urmareste sa extinda gama de produse si servicii oferite de BMW i pe termen lung, prin implicarea in proiecte deosebit de inovative.

Distribuie acest articol!