WRC 2011: Pentru Citroen, totul incepe de la zero
10.02.2011
        
Distribuie acest articol!   

Citroen Total World Rally Team va arunca in lupta, in sezonul 2011 din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), noul DS3 WRC, pentru a-si apara titlurile mondiale la constructori si piloti. Dupa cateva luni bune in care echipa tehnica a lucrat intens la dezvoltarea noii masini, echipajele Sebastien Loeb – Daniel Elena si Sebastien Ogier – Julien Ingrassia sunt pregatite pentru prima confruntare, pe zapada si gheata, in Raliul Suediei.

Dupa succesul inregistrat de modelele Xsara WRC si C4 WRC, ambele incoronate cu cate trei titluri mondiale la constructori, Citroen vine cu noul DS3 WRC, model care corespunde noilor reguli impuse de FIA pentru sezonul 2011 in Campionatul Mondial de Raliuri. DS3 WRC este un model mai scurt si mai compact decat versiunile anterioare si va fi propulsat de un motor turbo cu injectie directa, de 1,6 litri. Noua generatie de masini din WRC, concepute pentru a reduce costurile in acest sport, vor scoate si mai mult in evidenta talentul pilotilor.

Aflati la cel de-al 11-lea sezon in echipa de uzina Citroen, Sebastien Loeb si Daniel Elena incep campionatul cu ambitia de a castiga, si anul acesta, un nou titlu mondial. Perechea franco-monegasca, detinatoare a 7 titluri mondiale, este nerabdatoare sa faca fata unei noi provocari. Alaturi de cei doi, in echipa de uzina va concura si echipajul Sebastien Ogier – Julien Ingrassia, care si-a castigat locul in Citroen Total World Rally Team dupa un sezon 2010 extrem de promitator.

Raliul Suediei, prima etapa din cele 13 incluse in calendarul din 2011, este un eveniment unic. Este singurul raliu din calendar care se desfasoara exclusiv pe zapada si gheata si care, pentru o perioada lunga de timp, a fost o afacere exclusiv scandinava. De la prima editie, programata in 1950, singurul pilot care a reusit sa-i invinga pe nordici in Suedia a fost Sebastien Loeb, pilotul Citroen castigand acest raliu in anul in care a devenit pentru prima oara campion mondial.

Probele speciale din 2011 sunt amplasate in regiunile Varmland si Dalarna, in timp ce parcul de service este in Hagfors. Anul acesta, pilotii din WRC vor intra si pe teritoriul Norvegiei, speciala Lovhaugen (PS4/7) fiind in afara granitelor Suediei.

Raliul Suediei este si scena unde vom vedea, in premiera, asa numita Power Stage. Proba speciala Gustavsfors, lunga de 4,16 kilometri, va fi transmisa in direct la TV, iar primele trei echipaje vor primi puncte – dupa sistemul 3, 2, 1, care vor fi contabilizate in lupta pentru titlul mondial.

Doua masini Citroen DS3 WRC vor fi folosite si de echipajele Petter Solberg – Chris Patterson si Kimi Raikkonen – Kaj Lindstrom. Atat Petter Solberg, cat si Kimi Raikkonen au parcurs cate 250 km de teste pe o suprafata similara cu cea din Suedia. Solberg a reusit sa-si seteze masina in functie de stilul sau de pilotaj si s-a aratat incantat si entuziasmat de performantele noului motor. Raikkonen a fost si el multumit de comportamentul masinii la primul test, unde a incercat setari diferite, obiectivul sau fiind sa termine cat mai aproape de cele doua echipaje de uzina.

Distribuie acest articol!