Peugeot 3008, primul crossover diesel hibrid

10 martie 2011,



Noul Peugeot 3008 poarta genele unui SUV, ale unui monovolum si ale unei berline. Este un mix interesant, ce combina versatilitatea modelelor mari cu avantajele autoturismelor compacte. Peugeot 3008 HYbrid4 ofera o abordare complet noua si foarte tehnologizata a ideii de autoturism, combinand senzatiile unice la condus cu eficienta extrema in materie de consum de carburant si protectia mediului inconjurator. Noul hibrid este produs in Franta la Sochaux si va fi comercializat in intreaga Europa incepand cu primavara acestui an.

Peugeot 3008 este primul model cu tehnologie diesel ”full hybrid” care va fi introdus in productia de serie. HYbrid4 este bazata pe utilizarea sinergetica a celor mai avansate inovatii ale inginerilor de la Peugeot: tehnologia diesel HDi, motoarele electrice de tractiune, a doua generatie a sistemului Stop&Start si cutia de viteze pilotata. In viitor, pe pietele unde dieselul nu este o alegere populara, Peugeot va utiliza un motor cu benzina, ca baza a unui nou proiect de hibridizare a autoturismelor.

In ceea ce priveste componentele electrice ale lui 3008, Peugeot a folosit intens experienta sa istorica in materie de propulsie electrica. Tehnologia HYbrid4 utilizeaza doua sisteme de propulsie, care pot functiona alternativ sau simultan: motorul turbodiesel HDi FAP pentru utilizarea in principal la deplasarile extraurbane si motorul electric ce realizeaza un by-pass al motorului cu ardere interna si preia sarcina propulsiei in regimurile tranzitorii, la pornire sau la deplasarea cu viteze foarte mici

Trecerea de la un sistem de propulsie la celalalt se face automat, fara nicio interventie din partea celui de la volan, prin intermediul sistemului Stop&Start. Acesta plaseaza motorul HDi in stand by si il reporneste doar atunci cand este cazul. Cele doua surse de putere pot fi combinate in anumite conditii de rulare, pentru ca motorul electric sa dea un impuls suplimentar in materie de cuplu motor la turatii joase. Aceasta colaborare a celor doua propulsoare are un efect evident in regimurile tranzitorii foarte dificile, cum ar fi manevrele de depasire sau accelerarea in reprize. Motorul electric impreuna cu toate anexele sale este montat in partea posterioara a autoturismului.

Solutia de organizare foarte originala a lui Peugeot 3008 HYbrind4 ofera posibilitatea dispunerii pe masina a unui sistem de tractiune integrala. Motorul HDi antreneaza rotile din fata, iar motorul electric montat in partea posterioara a lui 3008 este cuplat la rotile din spate. Intrucat legatura intre cele doua propulsoare este 100% electronica ”by wire”, 3008 HYbrid4 ofera doua avantaje unice fata de sistemul clasic de tractiune 4×4 obtinut prin intermediul transmisiei cardanice:

Noul Peugeot 3008 HYbrid4 este echipat cu un propulsor turbodiesel de 1.997 cmc, Euro 5, care dezvolta 120 kW la 3.750 de rot/min si un cuplu maxim de 300 Nm la 1.580 Nm. Noua cutie de viteze manuala cu 6 trepte pilotata (BMP6) are o contributie semnificativa la reducerea consumului de carburant. Ea ofera practic doua transmisii intr-un singura, cel de la volan avand posibilitatea sa schimbe treptele in mod secvential, prin intermediul levierului sau al padelelor de pe volan, sau sa beneficieze de confortul modului automat de gestiune al treptelor. Montat in partea posterioara a masinii, motorul electric are o putere constanta de 20 kW (27 CP) si o putere maxima de 27 kW (37 CP).