Cum isi cumpara romanii masinile
10.04.2011
        
Distribuie acest articol!   

GfK Romania a realizat o radiografie a pietei auto, pe baza datelor culese in 2010 pentru GfK MotoBus, un instrument de cercetare continua care monitorizeaza piata auto din Romania. Principalele concluzii ale studiului arata ca, in medie, in anul 2010, intentia de cumparare a unui automobil pentru urmatoarele 6 luni este de 5% la nivelul intregii populatii. Acest procent este comparabil cu cel inregistrat in 2009 – de 6% – dar in scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia (12%) si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani (13%).

La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%). Din a doua jumatate a lui 2009 se remarca o crestere a importantei consumului de combustibil, devansand astfel pretul. In plus, 60% dintre preferintele romanilor se indreapta in 2010 mai degraba spre masini second hand.

Peste trei sferturi dintre cei care au declarat in 2010 ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii. In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010.

Studiul Motobus a analizat pentru prima data luna trecuta si obiceiurile de consum ale romanilor privind asigurarile auto. Astfel, doar 38% dintre romani detin o masina proprietate personala, dintre care 19% au asigurare CASCO. Chiar daca top 5 criterii in alegerea asiguratorului pentru CASCO si RCA este similar, doar 45% dintre posesorii CASCO au mentionat pretul drept criteriu luat in calcul la alegerea asiguratorului, in timp ce pentru RCA acest criteriu a fost mentionat de 74% dintre cei care au incheiat o astfel de polita de asigurare. In Bucuresti sunt semnificativ mai putini soferi care nu au acum sau nu au avut niciodata asigurare CASCO, comparativ cu totalul esantionului (39%, fata de 70%). Dintre posesorii de masini noi, 38% au in prezent CASCO, 22% au avut dar nu si-au mai prelungit asigurarea, iar 40% nu au si nici nu au avut CASCO – situatie in care se regasesc 85% dintre posesorii de masini cumparate la mana a doua.

Distribuie acest articol!