Premiile Motorul Anului 2011

19 mai 2011



FIAT este marele castigator de anul acesta, la competitia internationala Motorul Anului, propulsorul Twin Air primind nu mai putin de  patru premii la 2011 International Engine of the Year Awards. 76 de ziaristi proveniti din 36 de tari au acordat unele dintre cele mai asteptate premii ale industriei auto mondiale. Twin Air, noua inventie FIAT in materie de propulsoare, a dominat competitia, fiind ales International Engine of the Year 2011 si cel mai bun motor din categoria sa, de sub 1.000 cmc. Celelalte doua premii, Best New Engine 2011  si Best Green Engine 2011, puse unul langa altul, reconfirma suprematia FIAT in domeniul motarelor performante si economice si continua traditia inceputa cu MultiJet si MultiAir.

Dean Slavnich, copresedintele concursului, si-a exprimat si el entuziasmul: “Patru victorii intr-un an? Un rezultat cu adevarat extraordinar. Twin Air si-a impus cu siguranta propriul sau nume in istoria acestor premii”. John Carey, unul dintre ziaristii din juriu, a apreciat ca “Twin Air este dovada clara ca downsizeing-ul bine proiectat nu inseamna prestatii indoielnice, ci, asa cum a demonstrat acest nou motor, inseamna eficienta si incredere, plus o remarcabila doza de agresivitate”. Disponibil in prezent in configuratia Turbo de 85 CP pe Fiat 500 si Fiat 500 C si, in curand, pe noua Lancia Ypsilon, Twin Air va avea in viitorul apropiat si versiunea aspirata de 65 CP, urmata de cea  Turbo de 105 CP. 

Cu precizarea ca motorul V8 de 4,5 litri de pe Ferrari 458 Italia s-a impus in clasamentul Best Performance Engine de anul acesta, iata, mai jos, palmaresul complet de la 2011 International Engine of the Year Awrads.

Best New Engine of the Year
1. FIAT – 875 cmc in 2 cilindri (FIAT 500)
2. Nissan – motor electric (Nissan Leaf)
3. Ford – 1,6 litri turbo (Ford Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, V60, V70, XC70, S80)
4. BMW – 2,0 litri diesel (BMW 3 Eff. Dyn)
5. Porsche – 3,6 litri Boxer turbo (Porsche GT2 RS)
6. McLaren – 3,8 litri V8 (McLaren MP4-12C)

Green Engine of the Year
1. FIAT – 875 cmc in 2 cilindri (FIAT 500)
2. Toyota – 1,8 litri hibrid / benzina (Toyota Prius, Auris)
3. Nissan – motor electric (Nissan Leaf)
4. Volkswagen – 1,4 litri TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS, SEAT Ibiza/Cupra, Audi A1)
5. Mitsubishi – motor electric (Mitsubishi iMIEV, Peugeot iOn, Citroen C-Zero)

Best Performance Engine
1. Ferrari – 4,5 litri V8 (Ferrari 458 Italia)
2. Porsche – 3,8 litri (Porsche GT3, GT3 RS)
3. Mercedes-AMG – 6,2 litri V8 (Mercedes AMG C 63 AMG, SL 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG)
4. Nissan – 3,8 litri twin turbo (Nissan GT-R)
5. McLaren – 3,8 litri V8 (McLaren MP4-12C)
6. BMW – 3,0 litri DI twin turbo (BMW 135i, 1 M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 640i, 740i)

Sub 1,0 litru: FIAT 875CC Twin Air
1,0-1,4 litri: Volkswagen 1,4 litri TSI Twincharger
1,4-1,8 litri: BMW 1,6 litri turbo
1,8-2,0 litri: BMW 2,0 litri twin turbo diesel
2,0-2,5 litri: Audi 2,5 litri turbo
2,5-3,0 litri: BMW 3,0 litri DI twin turbo
3,0-4,0 litri: BMW 4,0 litri V8
Peste 4,0 litri: Ferrari 4,5 litri V8