BMW M3 CRT – Carbon Racing Technology

28 iunie 2011

Sursa: BMW Group Romania



BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) combina experienta M in domeniul sistemelor de transmisie si a tehnologiei sasiului cu folosirea materialelor ultra-usoare de inalta performanta. Modelul reprezinta o premiera mondiala pentru industria auto: un nou proces de fabricatie pentru componentele din Plastic Ranforsat cu Fibra de Carbon (CFRP). Acest proces permite ca CFRP sa fie introdus la scara larga in productia masinilor sport superperformante bazate pe BMW M3 Sedan, create in uzina BMW M GmbH. Astfel se obtine un raport intre masa si putere de 3,5 kilograme per cal-putere. Un motor V8, cu obisnuitele caracteristici M la turatii ridicate si o putere maxima de 450 CP, accelereaza BMW M3 CRT de la 0 la 100 km/ora in doar 4,4 secunde.

BMW M3 CRT va fi produs de uzina BMW M intr-o serie limitata de 67 de unitati. Urmand exemplul oferit de BMW M3 GTS – care a fost produs in 135 de exemplare -, acesta este cel de-al doilea model M3 superperformant si derivat intr-o serie limitata care este destinat circuitelor, dar care poate fi folosit si pe drumurile publice. Caracterul exclusivist al acestui sedan este accentuat prin componentele cu design ultra-usor, fabricate in urma unui proces de productie inovator. Capota BMW M3 CRT si scaunele "scoica" pentru pilot si pasagerul din dreapta sunt realizate din fibra de carbon cu o structura celulara tip fagure, produsa printr-un proces unic la nivel mondial dezvoltat pentru producerea componentelor caroseriei modelelor BMW i3 si BMW i8.

Sub capota CFRP a modelului BMW M3 CRT se afla o varianta a motorului V8 care a fost dezvoltat exclusiv pentru BMW M3 si care beneficiaza de noi modificari ale capacitatii, puterii si cuplului maxim. Adaptat initial pentru BMW M3 GTS, motorul cu 8 cilindri dezvolta 450 CP la o capacitate de 4.360 cmc. Puterea maxima este atinsa la 8.300 rot/min, iar pilotul va descoperi ca varful curbei de cuplu, 440 Nm, este disponibil la 3.750 rot/min. Pentru ca motorul sa furnizeze performantele extraordinare, multe dintre solutii sunt derivate din lumea sporturilor cu motor, inclusiv constructia patului pentru carter dintr-un aliaj special de aluminiu si silicon, clapete individuale de acceleratie, sistem de control al exploziei cu tehnologia cu ioni si furnizare optimizata a uleiului pentru carterul ud.

Transferarea puterii motorului catre rotile spate se face prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, dezvoltata pentru BMW M3. Caracteristicile de schimbare au fost adaptate special pentru motorul care propulseaza BMW M3 CRT. Clapetele de schimbare aflate pe volan permit selectarea manuala a vitezelor cu o ergonomie optima. La indemana se afla si functia Launch Control care are rolul de a genera acceleratia maxima la momentul demarajului.

Experienta din competitii isi face si ea simtita prezenta in tehnologia sasiului de la BMW M3 CRT. Constructia suspensiilor la BMW M3 Sedan a fost imbunatatita de un cadru inferior rigid la puntea spate si de amortizoare ce au compresia si detenta reglabile individual. Franele performante cu etriere fixe cu sase pistoane sunt construite de asemenea din materiale ultra-usoare. Discurile de frana ventilate masoara 378 mm x 32 mm la puncta fata, respectiv 380 mm x 28 mm in spate. Noua varianta M3 utilizeaza cabluri de frana Stahlflex si placute de frana speciale pentru acest model.