Noul BMW M5 - primele informatii oficiale
21.06.2011
        
Distribuie acest articol!   

A cincea generatie a celui mai de succes sedan supersport se pregateste pentru debut, lansarea pe piata din Romania fiind programata pentru toamna acestui an. Noul model vine cu un nou motor marca M: propulsor V8 de 4,4 litri, cu pachetul M TwinPower Turbo – tehnologia Twin Scroll Twin Turbo, injectie directa pe benzina High Precision Injection si gestiune complet variabila a supapelor VALVETRONIC. Puterea maxima oferita este de 560 CP pe un interval al turatiilor intre 6.000 si 7.000 rot/min, in timp ce cuplu maxim atinge 680 Nm de la 1.500 rot/min.

Echilibrul intre performante si eficienta a fost semnificativ imbunatatit: acceleratie 0-100 km/ora in 4,4 secunde, 0-200 km/ora in 13,0 secunde, viteza maxima: 250 km/ora (305 km/ora cu pachetul M Drive), in timp ce consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este de numai 9,9 litri/100 km. Puterea motorului a crescut cu 10% fata de predecesor, cuplul cu 30%, in timp ce  consumul de combustibil a fost redus cu mai bine de 30% prin utilizarea extinsa a tehnologiilor BMW EfficientDynamics, inclusiv functia Auto Start-Stop si recuperarea energiei la franare.

Transferul puterii catre puntea spate se face prin intermediul unei transmisii M cu dublu ambreiaj si Drivelogic, cu 7 trepte, care ofera Launch Control (control al demarajului), Low Speed Assistance (asistenta la viteza redusa), mod activat automat la parcare, clapete pe volan pentru selectarea treptelor in stilul specific M.

In echiparea standard a noului M5 intra directia M Servotronic, Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor), DSC (sistem de control al stabilitatii) care include mod M Dynamic si un sistem de franare superperformant, cu componente foarte usoare.

Diferentialul inovator al puntii spate, cu diferential multidisc activ M ofera un plus de agilitate. Prin control electronic, diferentialul cu patinare limitata permite distributia complet variabila a cuplului intre rotile puntii spate pentru optimizarea tractiunii si stabilitatii la manevrele dinamice, iar gradul de blocare poate fi variat intre 0 si 100%, in functie de situatie.

La interior se evidentiaza panoul de instrumente specific M cu tehnologia black-panel, consola centrala nou dezvoltata si imbracata in piele si scaune sport M.  Echiparea standard mai include: tapiterie cu piele Merino cu acoperire extinsa, insertii interioare in nuanta exclusiva Aluminium Trace, plafon BMW Individual in culoare Anthracite, aer conditionat automat pe doua zone si lumina ambientala.

Gama extinsa de sisteme de asistare a conducatorului si servicii de mobilitate de la BMW ConnectedDrive este fara egal in acest segment: Head-Up Display cu mod de afisaj specific gamei M (standard), faruri adaptive cu lumini Xenon standard, asistare automata a fazei lungi, BMW Night Vision cu recunoastere a pietonilor, Lane Change Warning System (sistem de avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning System (sistem de avertizare la parasirea sensului), Surround View (vedere panoramica cu 3 camere pentru manevre de parcare), utilizare a internetului, integrare extinsa a terminalelor smartphone si a playerelor muzicale, si aplicatii Web Radio, Facebook si Twitter.

Distribuie acest articol!