Conceptele i3 si i8 dezvaluie viitorul marcii BMW

29 iulie 2011

Sursa: BMW Group Romania



BMW i inseamna dezvoltarea unor automobile si a unor servicii de mobilitate de avangarda, a unui design care defineste un nou sub-brand. BMW i marcheaza o noua intelegere a  conceptului premium, puternic marcata de ideea de dezvoltare durabila. Prin aceasta noua abordare, BMW Group redefineste intelegerea mobilitatii personale cu prototipuri de automobile proiectate inca de la inceput pentru propulsia electrica. Prin BMW este abordat un nou grup tinta si marca isi accentueaza pozitia de leader in ceea ce priveste dezvoltarea durabila si dezvoltarea de tehnologii de avangarda.

Gama sub-brand-ului BMW i cuprinde automobile si servicii dezvoltate cu incepere din 2007 ca parte a "project i", un grup de lucru BMW Group conceput sa exploreze solutiile de mobilitate sustenabila. De la inceput, intentia acestei initiative a fost sa genereze un transfer de experienta atat in companie, ca ansamblu, cat si in proiectele viitoare de automobile speciale. Obiectivul major al "project i" este sa pastreze, si in viitor, pozitia de lider pe care BMW Group o detine in furnizarea de produse si servicii premium pentru mobilitatea individuala. Pentru a-si indeplini misiunea, au fost urmarite toate aspectele din ciclul de viata al unui automobil. In final, nu doar produsele viitorului ar trebui sa fie sustenabile; fiecare proces legat de piese, fiecare tehnologie si fiecare furnizor trebuie sa contribuie la acest aspect.

Ca parte a "project i", BMW Group are un program amplu de teste cu automobile. Testele, aflate in derulare in SUA si Europa cu o flota de peste 600 automobile MINI E, au permis identificarea principalelor caracteristici pe care trebuie sa le indeplineasca un automobil electric de serie. La acestea se va adauga o flota de test de peste 1.000 de automobile. Informatiile acumulate vor contribui la largirea bazei de cunostinte referitor la exploatarea masinilor electrice si la aflarea mai multor detalii despre dorintele si nevoile clientilor. Informatiile de la clientii care testeaza MINI E si BMW ActiveE vor fi concentrate direct in dezvoltarea productiei de serie a modelelor BMW i.

Acum, sub-brand-ul BMW i este pregatita sa se afirme cu doua noi modele. Primul este BMW i3 Concept, comunicat initial sub denumirea de Megacity Vehicle. Prima masina electrica din productia de serie a BMW Group pune accentul pe provocarile mobilitatii viitorului in zonele urbane si, in calitate de primul automobil electric din segmentul premium, reinventeaza atributele emblematice BMW pentru viitor.

Piesa centrala a designului este arhitectura inovatoare LifeDrive care are la baza folosirea materialelor de avangarda precum fibra de carbon si separarea automobilului in doua componente complet distincte – sasiul (Drive) si habitaclu (Life). Utilizarea inovatoare a materialelor si designului ultra-usor inteligent permite ca i3 Concept sa parcurga distante lungi cu o singura alimentare si sa ofere o siguranta deosebita in cazul unei coliziuni, dar asigura si o dinamica excelenta a automobilului. Amplasarea acumulatorului in modulul Drive ofera automobilului un centru de greutate extrem de jos si o distributie optima a maselor. Motorul electric, dispus pe puntea spate, genereaza o putere de 170 CP si un cuplu impresionant de 250 Nm inca de la demaraj – si o raza de bracare redusa se combina pentru a furniza o placere a condusului remarcabila. BMW i3 Concept accelereaza de la 0 la 60 km/ora in mai putin de 4 secunde si de la stationare la 100 km/ora in sub 8 secunde.

Modulul Life invoca un sentiment de spatiu in interiorul automobilului mai generos decat ofera chiar si cele mai noi masini decapotabile. Materialele selectionate ofera habitaclului deschis si aerisit un caracter asemanator cu cel al unei lounge. Utilizarea materialelor sustenabile este o alta caracteristica definitorie a interiorului, accentuand ideea de dezvoltare durabila. Elementele de pe panoul de instrumente si de pe panourile usilor sunt realizate din fibre naturale, iar pielea speciala de pe scaune creeaza o ambianta in stilul lounge.

Cu componentele transmisiei localizate in modulul Drive, tunelul central care traverseaza compartimentul pasagerilor nu mai exista. Aceasta permite pentru fiecare rand de scaune o suprafata continua pentru sezut, ceea ce permite un acces facil prin intermediul usilor din fata si inseamna ca automobilul poate fi parcat foarte aproape de un obstacol, de exemplu un zid. Datorita celor 4 locuri, usilor cu deschidere larga in sens opus, portbagajului cu o capacitate de aproape 200 de litri si unui compartiment functional suplimentar in partea din fata, BMW i3 Concept este echipat pentru cerintele utilizarii cotidiene.

Al doilea model prezentat este BMW i8 Concept, o masina sport de o versatilitate fara precedent – cu spatiu interior de 4 locuri, performante dinamice remarcabile si eficienta de neegalat. Bazat pe prototipul BMW Vision EfficientDynamics, solutia sa unica – hibrid plug-in – reuneste un motor cu ardere interna si un sistem de transmisie electrica pentru a crea o experienta extraordinara a condusului completata de un nivel deosebit de redus al consumului de combustibil si al emisiilor.

BMW i8 Concept intruchipeaza transformarea in realitate a viziunii unei masini sport contemporana si sustenabila. Conceptul inovator hibrid plug-in combina sistemul modificat de transmisie electrica de la BMW i3 Concept (acum montat pe puntea fata) cu un motor cu combustie cu 3 cilindri, foarte performant, care dezvolta o putere de 220 CP transferata puntii spate. Motorul electric de la BMW i8 Concept poate propulsa singur automobilul.

Accelerarea de la 0-100 km/ora in mai putin de 5 secunde combinata cu un consum de combustibil – in ciclul de testare EU – situat la mai putin de 3 litri per 100 km si un consum mediu mixt situat intre 5,0 si 7,0 litri per 100 km – chiar si cu un condus mai sportiv – sunt date care in momentul actual nu pot fi atinse de niciun automobil cu motor cu combustie si cu performante comparabile. Datorita acumulatorului litiu-ion de mare capacitate, care poate fi incarcat de la o sursa de energie conventionala, BMW i8 Concept poate parcurge pana la 35 km numai cu propulsie electrica. Astfel, o mare parte din calatoriile scurte de zi cu zi pot fi parcurse cu emisii zero. Modul exclusiv electric al automobilului permite accesul in zonele centrale ale oraselor, care au restrictii privind emisiile, acolo unde masinile cu motoare pe benzina sau diesel nu au acces. Nivelul de eficienta de care dispune i8 Concept este imbunatatit de abilitatea prototipului de a recupera energie de la ambele punti. Motorul electric din fata recupereaza maximum de energie atunci cand conducatorul franeaza, in timp ce alternatorul cuplat la motorul cu combustie incarca bateria la nevoie.

Proportiile dinamice ofera prototipului BMW i8 Concept impresia de miscare spre inainte inca dinainte de a-si misca rotile si acorda o forma vizuala performantelor extraordinare. Conceptul sofisticat din spatele usilor pivotante in sus, fixate de montantul A, subliniaza aptitudinile sportive ale masinii si ofera un spatiu vast pentru accesul in habitaclu.

O serie de prize de aer permit o curgere aerodinamica eficienta in jurul automobilului pentru un efect optim, ceea ce asigura o rezistenta redusa la inaintare. De asemenea, aceste elemente de design accentueaza, din punct de vedere optic, aerodinamica avansata. Curentul de aer joaca un rol extrem de important si pentru partea din spate a automobilului. Prizele din spatele celulei pasagerilor asigura un curent de racire pentru compartimentul motor, in timp ce evacuarile din difuzorul spate si curentul de aer din jurul rotilor spate asigura eficienta automobilului in ceea ce priveste detenta si forta de apasare pe ambele punti.

Arhitectura LifeDrive de la BMW i8 Concept a fost adaptata corespunzator pentru a spori caracterul de masina sport, iar astfel sa furnizeze performante imbatabile si o dinamica excelenta. Motorul de pe puntea fata si propulsorul cu ardere interna din spate sunt conectate printr-un "tunel de energie", in care se afla acumulatorul de inalta tensiune. Toate acestea ofera masinii un centru de greutate coborat – si beneficiile dinamice care rezulta de aici. Pozitionarea motorului electric si a propulsorului pe puntile respective, economia de spatiu si pachetul bine echilibrat al tuturor componentelor a adus la o distributie optima a maselor 50:50.  In acelasi timp, modelul cu 2+2 locuri ofera suficient spatiu pentru patru pasageri, astfel ca este extrem de practic pentru utilizare cotidiana.

Greutatea fiecarei componente din interiorul BMW i8 Concept a fost minimizata pana la cel mai mic detaliu, compensand masa suplimentara a sistemului de transmisie electrica si a acumulatorului. De aceea, BMW i8 Concept reprezinta mediul ideal in care sa fie prezentat pe sosea acest concept special de transmisie. Pasagerii stau – in stilul specific masinilor sport – intr-o pozitie foarte joasa si alaturata in interiorul modulului Life construit din CFRP (dispus deasupra modulului Drive).

Caracterul sportiv al BMW i8 Concept se regaseste si in interior. Cu plansa de bord, orientata catre conducator intr-o abordare noua de design, BMW i8 Concept cufunda conducatorul intr-o experienta unica a condusului. Pozitia conducatorului este orientata clar spre persoana de la volan si ofera acces optim la toate informatiile si sistemele de control. Afisajul tridimensional este extrem de clar si prezinta informatiile importante pentru situatia din trafic. Interiorul ca ansamblu este definit de functionalitatea unei masini sport BMW clasica si pune accent pe simplitate si usurinta in utilizare. BMW i8 Concept este masina sport a noii generatii – simpla, emotionala si sustenabila.