A inceput productia noului BMW Seria 3
04.11.2011
        
Distribuie acest articol!   

BMW Group a investit o jumatate de miliard de euro in constructia noului BMW Seria 3, la uzina din Munchen, acolo unde productia a debutat luni, 28 octombrie 2011.

"BMW Seria 3 este cel mai important model aflat in productia de serie a BMW Group, precum si modelul cu cele mai importante vanzari din intregul segment premium. Pentru a avea certitudinea ca a sasea generatie BMW Seria 3 va parasi linia de productie cu aceeasi calitate inegalabila, am investit aproximativ 500 milioane de euro in uzina numarul unu de la Munchen. Iar acest lucru a insemnat garantarea a 9.000 de locuri de munca", a declarat Frank-Peter Arndt, membru in Consiliul Director al BMW AG si director pentru productie.

Lansarea productiei celei de-a sasea generatii BMW Seria 3 reprezinta startul unei noi ere la uzina numarul unu din Munchen. Investitiile s-au facut, printre altele, in echipamente inovatoare de productie si tehnologii revolutionare de fabricatie. Acestea sunt parte a unei strategii pe termen lung al carei obiectiv este consolidarea competitivitatii si a viabilitatii viitoare pentru uzina din Munchen. Pentru a realiza acest obiectiv, BMW Group a semnat, la sediul central, un angajament special cu privire la responsabilitatea sociala. Uzina de la Munchen este un punct strategic al retelei mondiale de productie pe care o detine BMW Group. Fabrica este punctul principal de productie a noului BMW Seria 3.

Furnizarea pentru toate regiunile mapamondului se va face direct de la uzina numarul unu pentru a se asigura o lansare simultana pe piata. In plus, uzina de la Munchen este cea care determina secventa de asamblare si arhitectura proceselor pentru productia BMW Seria 3 in numele intregii retele de productie. Datorita unor procese standardizate de fabricatie si a unor sisteme eficiente de productie, punctul maxim la uzina de la Munchen va fi atins intr-un timp scurt. La doar trei luni de la startul productiei BMW Seria 3 Sedan se va atinge capacitatea maxima de productie – 680 de unitati pe zi. La acel moment, capacitatea totala a uzinei va depasi 900 de automobile pe zi.

Localizarea uzinei in cadrul orasului inseamna cateva provocari speciale pentru locatia BMW din Munchen. Infrastructura complexa de productie, care se intinde pe o suprafata totala de aproximativ 700.000 mp, presupune o densitate foarte mare. Cel mai important model produs in serie de constructorul premium din Bavaria este fabricat pe cinci niveluri diferite. Coordonarea buna intre productie, logistica, transport si administratie – totul intr-un spatiu limitat – este o realizare care poate fi considerata un tur de forta in industria auto din prezent.

Pentru productia noului BMW Seria 3, vechiul atelier pentru caroserii a fost demolat pentru a face loc unei cladiri complet noua. In acelasi timp, au fost montati numerosi roboti noi, unii dintre acestia operand anterior la uzina din Leipzig. Aceste sinergii au o contributie importanta la reducerea costurilor si la asigurarea unei utilizari durabile a resurselor. In plus, sunt utilizati si roboti cu laser de ultima generatie sau roboti avansati de sudura. Acum, acest proces modern la temperatura redusa este utilizat de doua ori mai des la BMW Seria 3 comparativ cu generatia anterioara a modelului, inlocuind partial sudura punctiforma conventionala. Tehnica inovatoare imbunatateste semnificativ etansarea si prevenirea coroziunii.

La vopsitorie au fost montati noi roboti care realizeaza o etansare perfecta, etansare pe muchii si sub-etansare. In plus exista si o noua masina de spuma pentru izolare fonica. Aceasta introduce material izolant fonic in cavitati, unde se transforma in spuma. Rezultatul este o izolare fonica mult mai buna intre compartimentul motor si habitaclu, ceea ce sporeste confortul interior.

In atelierul de asamblare, arhitecturile modulare standardizate ale produselor si proceselor asigura un nivel ridicat al productivitatii si variabilitatii. Procesul de productie al noului BMW Seria 3 aplica sistematic strategia BMW Group de productie a mai multor versiuni pe aceeasi linie principala de asamblare. Cu alte cuvinte, diferite variante ale unei game de model sunt construite simultan pe aceeasi linie de productie.

Productia la principala uzina din Munchen a inceput in 1922. In prezent, aproximativ 9.000 de oameni, proveniti din peste 50 de tari, sunt angajati aici. Numai in 2010, aproape 206.000 de masini au parasit liniile de asamblare aflate in centrul unei zone rezidentiale, cu impact minim asupra regiunii si mediului.

In prezent, productia cuprinde BMW Seria 3, motoarele BMW pe benzina, precum si propulsoarele superperformante pentru modelele BMW M sau Rolls-Royce. De asemenea, sunt produse uneltele de presare si componentele de caroserie pentru reteaua mondiala BMW Group. Pana in prezent, la uzina BMW din Munchen au fost produse peste 8,5 milioane de automobile.

Distribuie acest articol!