WRC: Loeb si Elena, campioni mondiali 2011

15 noiembrie 2011

Sursa: Citroen Romania



Chiar daca Sebastien Loeb si Daniel Elena nu au terminat ultima etapa din WRC, dupa o coliziune cu o masina care venea pe sensul lor din directia opusa pe un sector de legatura, cei doi au sarbatorit cel de-al optulea titlu mondial din cariera! Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat Raliul Marii Britanii pe locul 11.

Raliul Marii Britanii a inceput joi cu trei probe speciale foarte interesante. Sebastien Loeb si Daniel Elena au avut un inceput bun si, la finalul zilei, se aflau pe prima pozitie cu un avans de sapte zecimi fata de echipajul Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen, rivalii lor in lupta pentru titlul in Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au iesit in decor si au fost nevoiti sa abandoneze. Cel de-al doilea echipaj al echipei Citroen Total va reveni insa in cursa cu ajutorul sistemului super rally.

Ziua a doua din Raliul Marii Britanii a fost fix pe 11 noiembrie 2011, o zi asteptata cu interes de intreaga lume si o zi cu noroc pentru Sebastien Loeb si Daniel Elena. Fix la ora 11:11, echipajul cu modelul Citroen DS3 WRC cu numarul 1 a revenit pe prima pozitie, dupa ce rivalii in lupta pentru titlul mondial au aruncat prosopul. Acum, cu cel de-al optulea titlu mondial asigurat, Loeb si Elena vroiau sa ajunga la sosire si sa termine sezonul cu inca o victorie.

Sebastien Loeb si Daniel Elena au inceput ziua a treia cu un avans de o secunda fata de Latvala, dar la final au retrogradat pe locul secund, la sase secunde in spatele liderului. Sebastien Ogier si Julien Ingrassia, reveniti in cursa in sistemul super rally, continuau sa adune experienta pe probele speciale din Tara Galilor.

In ziua a patra, ultima din Raliul Marii Britanii, au fost programate sase probe speciale cu o lungime de 84 kilometri. Din pacate, Loeb nu a avut nicio sansa sa continue duelul cu Latvala pentru prima pozitie, dupa accidentul petrecut pe sectorul de legatura dintre specialele 18 si 19. „Este pacat pentru ca mi-ar fi placut sa ma lupt pana la final cu Jari-Matti. Ce s-a intamplat a fost un incident oarecum normal: ne aflam pe un drum ingust si ne-am intalnit cu o alta masina pe sensul nostru intr-un varf de panta unde nu aveam vizbilitate. Soferul spaniol a avut un reflex gresit si asa s-a petrecut coliziunea”, explica Sebastien Loeb. „Radiatorul s-a spart si am iesit din cursa. Aceasta este inca o dovada ca raliul nu se termina decat atunci cand ai ajuns in parcul inchis!”

Dupa ce masina a fost recuperata, echipa tehnica a facut totul pentru ca aceasta sa arate cat mai prezentabil pentru podiumul de la castelul din Cardiff. „Nu vom lasa acest incident sa ne strice petrecerea”, a spus Frederic Banzet, directorul general Citroen. In timp ce mecanicii Citroen Racing erau ocupati cu remedierea problemelor la masina lui Loeb, Sebastien Ogier a castigat trei probe speciale in ultima zi si a terminat pe locul 11.

Clasament final – Raliul Marii Britanii 2011 (etapa 13 din 13):
 1. JM. Latvala / M. Antilla (Ford Fiesta RS WRC) 3h27’03”5
 2. M. Ostberg / J. Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +3’42”9
 3. H. Solberg / I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7’05”0
 4. K. Meeke / P. Nagle (MINI JCW) +7’12”2
 5. M. Wilson / S. Martin (Ford Fiesta RS WRC) +8’57”2
 6. O. Tanak / K. Sikk (Ford Fiesta RS WRC) +9’27”0
 7. E. Novikov / D. Giraudet (Ford Fiesta RS WRC) +9’47”7
 8. D. Kuipers / F. Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) +10’12”7
 9. K. Block / A. Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) +16’01”2
10. A. Araujo / M. Ramalho (MINI JCW) +17’01”6

Clasament piloti 2011:
1. Sebastien Loeb 222 p.
2. Mikko Hirvonen 214 p.
3. Sebastien Ogier 196 p.

Clasament constructori 2011:
1. Citroen Total 403 p.
2. Ford Abu Dhabi 376 p.
3. M-Sport Stobart Ford 178 p.