Volkswagen a sprijinit Raliul Dakar, editia 2012

25 ianuarie 2012

Sursa: Porsche Romania



Raliul Dakar este recunoscut drept unul dintre cele mai dure evenimente de motorsport din lume si ca un test extrem al puterii si andurantei, atat pentru om, cat si pentru masina. Pentru a treia oara, Volkswagen Autovehicule Comerciale a furnizat o flota mare pentru a sprijini acest eveniment extraordinar de provocator, cele mai noi produse fiind astfel testate in conditii extreme.

Au intervenit multe aspecte noi in legatura cu editia 2012 a Raliului Dakar. Startul nu a mai avut loc in capitala Argentinei, Buenos Aires, ci in orasul-statiune Mar del Plata, situat cu circa 500 km mai la sud. Spre deosebire de evenimentele precedente, caravana raliului nu si-a croit drum de doua ori peste continent, pentru a ajunge inapoi in Argentina, ci a calatorit din Chile, spre nord pana la Lima, capitala statului Peru. Iar echipa de la Volkswagen, care a fost victorioasa in ultimii trei ani, nu a participat anul acesta. In schimb, Divizia Motorsport a decis sa se concentreze in totalitate asupra pregatirilor pentru participarea programata in editia din 2013 a Campionatului Mondial de Raliuri (cu Polo R WRC).

Totusi, unele lucruri nu s-au schimbat. Pentru a treia oara consecutiv, Volkswagen Autovehicule Comerciale este furnizorul oficial de autovehicule al Organizatiei Dakar. In calitate de “Furnizor Oficial“, au fost oferite 30 de Amarok – inclusiv noile variante cu transmisie automata si cu SingleCab – precum si opt Multivan Panamericana. Iar alt nou venit in caravana pentru suport este un Crafter 4MOTION cu tractiune integrala de la Achleitner.

Toate autovehiculele au trecut cu brio ceea ce este cunoscut drept testul de acceptare tehnica. Echipamentul de urgenta specificat (printre altele, un sistem de telefonie de urgenta, prin satelit) a fost si el verificat minutios, iar o atentie deosebita a fost acordata sistemului vital de siguranta, avand in vedere, in special, dificilele etape ale raliului prin desert. Drept rezultat, majoritatea autovehiculelor Amarok au avut voie sa urmeze traseul efectiv al raliului si in consecinta, au fost echipate cu o cusca de protectie, scaune sport, si o centura cu prindere in patru puncte. Iar echipele au castigat, de asemenea, batalia cu birocratia, in privinta unor chestiuni precum permisele de condus si asigurarile de sanatate.

Circa 250.000 de persoane au urmarit startul din Plaza Colon situata in centrul localitatii Mar del Plata si de pe strazile adiacente, si au aclamat participantii la Raliu, dar si autovehiculele de suport, care au insotit raliul. 178 de motociclete, 30 de quad-uri, 161 de masini si 74 de camioane au trecut peste rampa de la start.

Caravana Dakar a parcurs circa 9.000 km. Traseul traverseaza, mai intai, Argentina, trecand apoi peste Pampas, apoi peste Anzi si peste Pasul San Francisco, situat la 4.800 de metri altitudine, catre Chile, unde la jumatatea traseului a fost programata o zi de odihna, pentru 8 ianuarie, in orasul minier Copiapo.