Audi si Toyota, cu hibrizi la Le Mans!

3 februarie 2012

Sursa: Audi Sport, Toyota Motorsport



Audi a anuntat ca va lua startul la editia 2012 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, programata pe 16-17 iunie, cu patru masini de categoria LMP1. Doua dintre acestea vor fi propulsate cu traditionalul motor turbodiesel (TDI), iar celelalte doua vor dispune, in premiera, de propulsie hibrid.

Fara indoiala, castigatoarea editiei 2011 este principala favorita si anul acesta la Le Mans. Cei de la Audi si-au propus sa scrie o noua pagina de istorie, care sa vina in continuarea primei victorii a unui motor TFSI (2001) si dupa triumful istoric al unei propulsii diesel (2006).

Audi Sport Team Joest va participa cu doua masini in FIA World Endurance Championship (WEC), iar constructorul german intentioneaza sa inscrie alte masini la anumite curse, precum cea de 12 ore de la Sebring (USA) sau cea de 6 ore de la Spa-Francorchamps (Belgia), in perspectiva cursei de la Le Mans, care anul acesta isi va desfasura a 80-a editie. La Le Mans, masinile hibrid vor avea numerele de concurs 1 si 2, iar cele cu motor TDI vor purta numerele 3 si 4. Conform regulamentului, a fost deja nominalizat cate un pilot pentru fiecare masina: Andre Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard si Oliver Jarvis. Noul monopost hibrid va fi prezentat oficial la finele lui februarie, iar prima cursa la care va participa va fi cea de la Spa, din 5 mai.

In alta ordine de idei, plecarea celor de la Peugeot din cursele de anduranta nu va lasa team-ul Audi fara rivali! Toyota si-a anuntat intrarea in forta in Campionatul Mondial FIA de Anduranta, cu un monopost ce dispune, la randul sau, de tehnologie de ultima ora, cu propulsie hibrid.

Niponii au prezentat primele imagini cu noul TS030 HYBRID LMP1, inclusiv un film realizat cu o camera “on-board”, pe parcursul unui tur pe Circuitul Paul Ricard. Deocamdata, cei de la Toyota Motorsport sunt la faza de teste pe circuit, insa nu va trece prea mult timp pana cand vom vedea ce poate noul TS030 in conditii de cursa. Intrebarea pe care si-o pune acum toata lumea este cat de performant va fi prototipul Toyota, comparativ cu marele rival de la Audi.