Peugeot XY si GTi, doua concepte pentru Geneva

19 februarie 2012

Sursa: Trust Motors



Peugeot dezvaluie doua concept car-uri la Geneva, XY si GTi, ce reflecta cele doua expresii ale tendintei ascendente a marcii franceze in segmentul supermini. Aceste concepte marcheaza saltul dintre generatii, evidentiat deja de modelul 208. Conceptul XY se adreseaza locuitorilor din mediul urban care prefera unicitatea si rafinamentul, in timp ce conceptul GTi reinventeaza o legenda. Conceptele XY si GTi propun culori exclusiviste si sofisticate si noi moduri de a lucra cu materialele.

Introdusa la 208 si deosebit de carismatica, partea frontala se bucura de semnatura luminoasa a luminilor rafinate cu functii full-LED si a celor de ghidare de ultima generatie. O aparitie impresionanta, vizibila atat pe timp de zi cat si de noapte. Folosind aceeasi tehnologie full-LED, indicatorii directionali fata inconjoara becurile de faza lunga, dand impresia ca aceste prototipuri au iris. Lampile interne au forma rectangulara, iar la becurile de faza lunga, linia fluida creeaza impresia de pupila felina. Precizia continua cu perfecta integrare a ornamentelor in caroserie: extensii ale aripilor si praguri ce definesc trenul de rulare.

Echipat cu un propulsor 1.6 e-HDi de 115 CP asociat unei cutii de viteze manuale in 6 trepte, Conceptul XY transporta ocupantii intr-o ambianta rafinata, cu o semnatura rosu aprins, ce infrumuseteaza atat caroseria cat si habitaclul. Vopsit in umbre Pulsion, XY pare sa se schimbe constant, in functie de distanta si pozitia de la care este privit. Plafonul panoramic vitrat este imbracat in piele neagra.

La volan, soferul se aseaza pe un scaun imbracat in piele gri sidefat, cu spatarul cu aspect plisat. Fara sa fie nevoit sa-si ia privirea de la drum, soferul descopera un panou de bord ridicat, cu ceasuri pe fond argintiu cu contur cu LED-uri albe. Cu varful degetelor sau cu ajutorul comenzilor de pe volan, conducatorul auto poate folosi un ecran digital vast pentru a asculta muzica favorita transferata de pe telefonul pe care este stocata sau pur si simplu pentru a-si aleage traseul.

Primele senzatii sunt vizuale si sunt dezvaluite de indata ce descoperiti Concept carul GTi. Vopsea izbitoare rosu aprins, intensa si foarte puternica, cu reflexii negre infrumuseteaza intreaga caroserie. Apropiindu-va mai mult, capota si pavilionul isi dezvaluie secretul: materialul cu motiv sah combina diversele nuante de vopsea si lac!

Inspirat direct de steagul cunoscut de toti entuziastii motorsport-ului, acest motiv infrumuseteaza de asemenea protectia metalica a grilei, bara de jos care isi reflecta cu mandrie originile, afisand steagul Frantei. Lonjeronul si partea de jos a spoilerului spate vopsite cu negru lucios sunt accentuate printr-un contrast remarcabil. Insertii rosii in exteriorul si interiorul concept car-ului GTi. Jantele pe 18 inch, stralucitoare si perfect conturate sunt de asemenea infrumusetate cu rosu, la fel ca si sistemul de evacuare dublu cromat si literele marcii inscriptionate pe grila… fara sa uitam de logo-ul concept car-ului GTi din aluminiu stralucitor, amintind de ilustrul sau predecesor: legendarul 205 GTi.

Concept car-ul GTi poate fi echipat cu un singur propulsor, acela de la RCZ THP 200. Asociat unei cutii manuale in 6 trepte, propulsorul de 1,6 litri THP pune soferul la volanul unei masini ce ofera senzatii nemaiintalnite pana acum, reinnoite gratie imbunatatirii semnificative a intrumentelor si comenzilor.

Gratie volanului mic, soferul se identifica cu vehiculul, fiind intotdeauna pe traiectoria corecta, fara a fi nevoit sa-si ia privirea de la drum. De fapt, informatia este afisata pe linia sa vizuala, de catre panoul de instrumente cu taste pe fond argintiu si gradatii foarte precise. Este de ajuns o singura privire! Beneficiind din plin de aspectul compact si luminozitate, tinuta de drum este excelenta si precisa. Aceasta este rezultatul unui sasiu cu ampatamentul marit cu 36 mm in fata si in spate, precum si spoilerul sport ce reflecta formele pavilionului, exercitand forta de apasare necesara.