Top 10 – constructori auto in 2011

6 februarie 2012,



Cea mai importanta miscare din top este retrogradarea Toyota pana pe locul al treilea, dupa ce, in 2008, niponii reusisera sa confiste gigantului american General Motors pozitia de lider al industriei auto la nivel mondial. Puternic afectate de tsunami, operatiunile Toyota au inregistrat in 2011 o scadere de 8%, in vreme ce GM redevine "numarul unu mondial".

Deja lider european, Volkswagen joaca un rol tot mai important si la nivel global, obiectivul germanilor fiind, de altfel, cat se poate de clar – sa ajunga pe primul loc pana in 2018. Vanzarile Grupului VW au crescut anul trecut cu 14%. Cel mai important brand din grup, cel putin ca volume, continua sa fie Volkswagen, care in 2011 a depasit pentru prima oara bariera celor 5 milioane de unitati vandute.

Clasarea pe 4 a sud-coreenilor de la Hyundai – Kia poate fi o surpriza, insa evolutia acestui grup continua sa fie extrem de eficienta, inclusiv in Europa.

Interesanta este si clasarea Nissan pe 6, multi analisti fiind de parere ca, daca n-ar fi existat problemele provocate de tsunami, Nissan ar fi putut termina anul mult mai bine, poate chiar in Top 3. Oricum, cresterea din 2011 a fost excelenta: 14 %.

Apropo de Nissan, mai trebuie remarcat ca, daca s-ar insuma productia Aliantei Renault-Nissan si AvtoVAZ (producatorul rus fiind detinut 25% de Renault), totalul ar fi de 8,03 milioane de unitati, ceea ce ar echivala cu ocuparea locului 3.

Top 10 mondial 2011, dupa volumele de vanzari (in milioane de unitati):
 1. General Motors – 9,03
 2. Volkswagen – 8,1
 3. Toyota – 7,95
 4. Hyundai Motor (inclusiv Kia) – 6,6
 5. Ford – 5,7
 6. Nissan – 4,67
 7. PSA (Peugeot Citroen) – 3,5
 8. Honda – 2,91
 9. Renault – 2,72
10. Chrysler – 1,85