Citroen Numero 9 – linia DS, improspatata

16 aprilie 2012

Sursa: Citroen Romania



Vanduta alaturi de gama principala Citroen, linia DS exploreaza noi teritorii in domeniul auto. Bazata pe solutii mai radicale, aceasta deschide noi perspective in design-ul vehiculelor premium. Linia DS, care este inspirata de 90 de ani de istorie si excelenta in lumea producatorilor de automobile, ilustreaza experienta Citroen in ceea ce priveste creativitatea si tehnologia. La doi ani de la lansare, linia DS – compusa din Citroen DS3, DS4 si DS5 – a reusit sa depaseasca 200.000 de unitati vandute.

Urmand linia fireasca a lucrurilor, viitorul model DS va fi lansat in China. Pentru a marca evenimentul, Citroen a construit un nou concept car, Numero 9, care va fi dezvelit la Salonul Auto de la Beijing. Acest concept prevesteste viitorul liniei DS si dezvaluie tendintele de design ale urmatoarelor trei modele ale liniei: un sedan premium din segmentul C, un SUV si un sedan executiv de segment D.

Calcand pe urmele modelelor Citroen DS3, DS4 si DS5, Numero 9 reprezinta o noua abordare a liniei DS. Acesta foloseste un nou stil de caroserie, care are deja o istorie prestigioasa in lumea auto: shooting brake.

Numero 9 imbina subtil proportiile unui coupe si cele ale unui tourer, oferind o senzatie la volan exceptionala, fiind desenat in linii puternice, cu capota lunga si garda foarte joasa (1,.27 m intaltime), asezat pe jantele de 21 inch. Acesta promite si confort unic la bord, prin proportiile sale generoase si cele trei suprafete vitrate de pe plafon, creand o ambianta unica si prietenoasa pentru toti pasageri.

Numero 9 are 4,9 m lungime si 1,94 m latime, cu un ampatament de 3,0 m. Aceasta are avantajul de a oferi mai mult loc pentru picioare pasagerilor din spate. Aspectul sau spatios – o invitatie la volanul sau – reflecta adevaratele nevoie ale clientilor din segmentul executive in ceea ce priveste functionalitatea si versatilitatea.

Inspirat de designul shooting brake, Numero 9 este o noua abordare a segmentului D, alaturi de sedanuri mai conventionale. Aceasta masina carismatica, cu caracter si design foarte usor de remarcat, continua povestea liniei DS.

Conceput in Paris, capitala mondiala a modei in forma superba si universala, Numero 9 deschide un nou capitol in ceea ce priveste designul liniei DS. Subliniaza tendintele de design cultivate de linia DS si introduce noua identitate frontala a modelelor viitoare ale gamei, alaturi de o semnatura luminoasa originala. Noua parte frontala incorporeaza o grila in relief 3D, faruri full-LED care se termina cu lumini de zi.

Numero 9, care combina genele unui coupe si cele ale unui shooting brake, are un design elegant, pur-sange, cu proportii solide, care dezvaluie linii subtile de tensiune. Cele mai expresive caracteristici includ acoperisul flotant, subliniat de ornamentele cromate marcate discret cu semnul DS, precum si suprafetele laterale vitrate care curg in luneta spate.

Datorita tehnologiei sale plug-in full-hybird, concept car-ul Numero 9 se incadreaza perfect politicilor de respect a mediului inconjurator ale Citroen. Trenul de rulare plug-in hybrid are un motor electric pe puntea spate. Aceasta este o configuratie simpla si inovatoare, adaptata perfect caracterului modelului Numero 9: optimizeaza comportamentul rutier si tractiunea, limitand consumul de carburant si emisiile.

Astfel, conceptul Numero 9 imbina un motor cu ardere interna, pe benzina sau diesel in functie de piata, cu un motor electric amplasat pe puntea spate care dezvolta o putere de 70 CP si cuplu de 200 Nm. Acest motor electric functioneaza cu ajutorul bateriilor litiu-ion care pot fi incarcate in 210 minute, cu ajutorul unei prize normale. Modelul prezentat in cadrul Salonului Auto de la Beijing foloseste un motor 1.6 THP pe benzina care dezvolta 225 CP (165 kW) si cuplu de 275 Nm.

Datorita tehnologiei sale plug-in hybrid, Numero 9 respecta mediul incojurator. Acest lucru se aplica in special in mediul urban, unde masina are o autonomie de 50 km in modul complet electric ZEV (Zero Emissions Mode), precum si pe drumurile care necesita accelerare si franare succesiva, acolo unde trenul de rulare hibrid limiteaza consumul prin folosirea ambelor surse de propulsie. Pe autostrada, sarcina este preluata de motorul cu combustie interna, pentru a oferi performante reale. Numero 9 ofera tehnologia micro-hybrid de ultima generatie, conceputa pentru a opri motorul cu combustie interna oricand este nevoie.

Nu s-a facut niciun compromis in ceea ce priveste confortul si senzatiile la volan, dimpotriva. Atunci cand soferul are nevoie de viteza si cuplu, o functie „boost” leaga  puterea motorului cu ardere interna de cea a motorului electric, permitand niveluri inalte de performanta (295 CP), fara a avea un efect asupra consumului de carburant (1,7 litri/100 km si 39 g/km de CO2). Acest vehicul are nevoie de 5,4 secunde pentru a atinge 100 km/ora si 25,3 secunde pentru a parcurce 1.000 metri cu start de pe loc.

In cazul in care este nevoie de mai multa putere, sau daca aderenta lipseste, masina trece pe modul tractiune integrala, unde motorul electric pune in miscare rotile din spate, iar motorul cu combustie interna pe cele din fata. In conditii foarte dificile, precum deplasarea in panta, pe un drum acoperit cu zapada, soferul poate selecta fortat modul 4WD. Sistemul de tractiune integrala si suspensia hidraulica activa ofera un nivel ridicat de tractiune, folosindu-se de intregul potential al vehiculului in conditii de siguranta completa.