Povestea trista a ultimului 2CV “frantuzesc”

1 mai 2012, Sursa: Le Parisien.fr



Primul exemplar produs dintr-o serie, la fel ca ultimul ori cele cu numere rotunde, sunt adevarate piese de colectie. Cu atat mai mult, cu cat vorbim despre modele legendare, asa cum este si Citroen 2CV. Produs in peste 3,7 milioane de exemplare, intre 1949 si 1990, 2CV este unul dintre automobilele emblematice pentru industria auto franceza.

Productia 2CV a continuat pana in 1990 la uzina din Mangualde, in Portugalia, insa in Franta asamblarea in fabrica de la Levallois-Perret a incetat cu doi ani mai devreme. Ultimul exemplar produs in Hexagon a intrat in colectia privata a lui Roger Brioult, istoric de automobilism, specializat in marca Citroen. Pentru a fi sigur ca va intra in posesia ultimului 2CV “frantuzesc”, Brioult a lansat comanda inca din anul 1974!

Povestea trista a acestui ultim Citroen 2CV produs in Franta a aparut recent, in editia electronica a publicatiei Le Parisien. Masina, care n-a fost inmatriculata si n-a rulat niciodata pe drumuri publice, s-a alaturat unei colectii private care mai cuprindea alte 16 automobile si 14 motociclete de epoca.

Estimat la 110.000 de euro, ultimul 2CV produs in Franta a disparut pur si simplu din colectia lui Brioult, la finele lunii martie. Proprietarul, in varsta de 90 de ani, nu a reusit sa-si revina din soc si a decedat la o saptamana dupa furt.

Dupa modul de operare, a fost un furt la comanda, fara doar si poate, masina nefiind vandabila pe piata. Cel mai probabil, hotii au incarcat masina pe o platforma. Sotia lui Roger Brioult si-a amintit ca, inainte cu putin timp de furt, un automobil a stationat vreme de 15 zile in fata portii lor.