PSA Peugeot Citroen, lider in tehnologia Clean Diesel

24 iulie 2012, Sursa: Trust Motors



In urma unui comunicat publicat de Organizatia Mondiala a Sanatatii, referitor la caracterul cancerigen al particulelor motoarelor diesel, gigantul francez PSA Peugeot Citroen a dat publicitatii, la randul sau, un comunicat de presa, din care am spicuit mai jos.

PSA Peugeot Citroen este prima companie care a comercializat filtrul de particule (DPF/FAP). Spre sfarsitul anilor 90, a introdus pe piata noua generatie de propulsoare Diesel HDi, care a facut posibila o reducere de 70% a emisiilor de particule, de la 100 mg/km la mai putin de 30 mg/km.

Pentru a elimina toate aceste emisii, inclusiv particulele ultra-fine, grupul a inventat filtrul activ de particule (FAP), care a echipat in premiera mondiala modelul Peugeot 607 din 2000, cunoscand o raspandire vasta in anul 2007. Tehnologia echipeaza toate modelele Peugeot si Citroen incepand cu anul 2010. Astazi, aproximativ 6 milioane de autovehicule Peugeot si Citroen sunt echipate cu FAP.

Filtrul de particule este un sistem mecanic ce livreaza o eficienta de 99,9%, indiferent de etapa de utilizare a propulsorului diesel. Un raport al Agentiei Franceze de Management al Mediului si Energiei (ADEME) arata ca majoritatea particulelor care ajung pana la nivelul alveolar al plamanilor au o dimensiune cuprinsa intre 5 si 100 nanometri. Tocmai aici isi demonstreaza eficienta FAP, eliminand peste 99,9% dintre particule. Colectate in structura filtrului, acestea sunt arse in timpul regenerarii.

FAP este un sistem mecanic eficient ce colecteaza particulele in mod continuu, indiferent de faza de utilizare a vehiculului, inclusiv in timpul pornirii la rece sau la cald, atat in oras cat si pe autostrada, chiar si atunci cand filtrul este plin. Pentru a garanta functionarea autovehiculului, filtrul se autocurata automat printr-un procedeu denumit regenerare, prin care particulele colectate sunt arse.

Filtrul activ de particule Peugeot Citroen este cel mai eficient de pe piata. Spre deosebire de rivalii sai, care au optat pentru filtrele catalitice, PSA Peugeot Citroen a optat pentru o solutie FAP cu aditivare. In afara faptului ca permite filtrului sa se regenereze de patru ori mai repede fata de un filtru catalitic, aditivarea ofera o eficienta optima a FAP indiferent de conditiile de sofat, inclusiv in mediul urban, optimizand consumul de carburant. In consecinta, propulsoarele Diesel PSA Peugeot Citroen sunt robuste si compatibile cu toate tipurile de carburant diesel, inclusiv amestecuri ce contin pana la 30% biodiesel.

Propulsoarele diesel hibride PSA Peugeot Citroen reprezinta inca un pas inainte in ceea ce priveste grija fata de mediu Este important sa ne reamintim ca motoarele diesel ofera deja un numar mare de beneficii fata de mediu, tinand cont de faptul ca autovehiculele echipate cu ele emit cu 15% pana la 20% mai putin CO2 pe km comparativ cu un autovehicul pe benzina similar.

PSA Peugeot Citroen face astfel un pas inainte gratie tehnologiei HYbrid4, ce combina un motor diesel echipat cu FAP cu un motor electric pentru a optimiza consumul de carburant, in special in timpul condusului in mediul urban, pastrand in acelasi timp calitatea aerului si reducand nivelul gazelor de sera. Inovatia „made in France” a fost lansata in premiera mondiala in 2012 la Peugeot 3008, 508 RXH, 508 sedan si Citroen DS5.