Piata franceza, in picaj

7 august 2012,



Luna iulie a scos in evidenta situatia delicata in care se afla constructorii francezi, chiar la ei acasa. Marcile autohtone au fost supuse, luna trecuta, unor presiuni puternice din partea Grupului VW (prin Volkswagen si Audi) si a coreenilor (Kia si Hyundai), care au inregistrat vanzari in crestere.

Cu 155.000 de unitati inmatriculate, luna iulie a inregistrat o scadere cu 7% fata de perioada similara de anul trecut. In timp ce Renault, Peugeot si Citroen au incheiat luna in scadere, la fel ca Ford, Opel si FIAT, Volkswagen si Audi au crescut cu 4,9%, respective 11,7%. In cazul Audi, care este un constructor premium, volumul din iulie (5.441 unitati vandute) s-a apropiat de cel inregistrat de Ford (5.888 unitati), care este un constructor generalist!

Oarecum surprinzator, cresterea inregistrata de Dacia a salvat volumele de vanzari pentru Renault, la nivel de grup. Practic, vanzarile Dacia s-au dublat in luna iulie, atingand 9.128 unitati si o cota de piata de 6%. Cresterea s-a datorat vanzarilor de Duster (3.500 unitati, +21,5%), Sandero (2.850 unitati, +184%) si Lodgy (foto, 2.272 unitati).

In fine, trebuie remarcat si faptul ca extremitatile pietei par cele mai putin afectate de criza, cel putin in luna iulie. Astfel, Dacia a dus-o foarte bine, dupa cum am putut vedea mai sus. Dar fel s-a intamplat si la case mult mai pretentioase, precum Porsche (+39%, 367 unitati), Lexus (+12,7%, 213 unitati), Infiniti (+44%, 36 unitati), Bentley (+66%, 10 unitati), Maserati (+33%, 8 unitati) si Lamborghini (+100%, 4 unitati).