WRC, Germania: Loeb si Elena, in al noualea cer

30 august 2012,



Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au imbunatati recordul impresionat de cele mai multe victorii intr-o etapa, castigand pentru a noua oara Raliul Germaniei. La zece ani dupa prima victorie din Campionatul Mondial de Raliuri, Loeb si Elena sarbatoresc a noua victorie in aceasta etapa. Tinand cont ca aceasta este a cincea victorie consecutiva pentru echipajul Loeb – Elena, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat si ei pe podium, echipa Citroen Total a mai facut un pas spre cel de-al optulea titlul mondial la constructori.

Programata pe specialele din zona viticola Mosel, prima zi a Raliului Germaniei a fost una perfecta pentru Sebastien Loeb si Daniel Elena. Aflat pe suprafata favorita, Loeb, de opt ori campion mondial, si-a confirmat statutul de favorit si s-a instalat pe prima pozitie in clasamentul etapei. In schimb, Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut un inceput mai dificil si au incheiat ziua pe sase, la 48,9 secunde in spatele colegilor de echipa.

Invincibili pe ploaie si cu o evolutie incredibila pe specialele din zona militara Baumholder, Sebastien Loeb si Daniel Elena si-au extins avansul in ziua a doua a Raliului Germaniei. Echipajul Citroen a terminat ziua cu un avans de 1’42” si a facut un pas mare spre cea de-a noua victorie in aceasta etapa. Ziua a fost una pozitiva pentru intreaga echipa Citroen Total, dupa ce Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au urcat pana pe locul 3 in clasamentul general.

Cu doua treceri pe speciala Dhrontal plus Power Stage, ultima zi a Raliului Germaniei a fost cea mai scurta. Tinand cont si de diferentele mari dupa primele doua zile, era destul de greu sa se mai schimbe ceva. La iesirea din parcul de service, toata lumea era cu ochii pe cer. Toti pilotii au ales pneurile soft Michelin Pilot Sport, care sunt mult mai eficiente pe asfalt ud. Aflat primul la start, Sebastien Loeb a profitat de trasa curata si a castigat speciala a 13-a. Cronometrat cu cel de-al treilea timp pe proba, Mikko Hirvonen a ales o abordare mai prudenta. Tinand cont ca pe ultima speciala se pleca in ordine inversa, pilotii Citroen Total au avut o abordare strategica la cea de-a doua trecere pe Dhrontal si au terminat pe locurile sase, respectiv sapte.

Programata pe strazile din Trier, asa numita proba Circus Maximus a fost ultima din programul Raliului Germaniei. Sebastien Loeb si Mikko Hirvonen au terminat pe primele doua locuri si au primit trei, respectiv doua puncte bonus acordate in Power Stage. „Am fost in vacanta intre etapele din Finlanda si Germania si se pare ca mi-a prins foarte bine. Totul a functionat perfect in cele trei zile, dar datorita conditiilor meteo nu a fost deloc un raliu usor. Am fost cei mai rapizi, dar si cei mai constanti. Unii dintre ei au reusit sa tina pasul cu noi in anumite momente, dar au cazut victime capcanelor acestui traseu. Dupa ce am avut un avans confortabil am incercat sa nu fac greseli. Pe masura ce ne apropiem de finalul sezonului ne apropiem si de obiectivul nostru de a castiga cel de-al noualea titlu mondial. Cu un avans de 54 de puncte si patru raliuri ramase in calendar situatia arata foarte bine”, a spus Loeb, la finalul etapei din Germania.

Urmatoarea etapa din WRC este Wales Rally GB, programat in perioada 13-16 septembrie.

Clasament final – Raliul Germaniei 2012:
 1. Loeb – Elena (Citroen DS3 WRC) 3h41’52”4
 2. Latvala – Anttila (Ford Fiesta RS WRC) +2’00”1
 3. Hirvonen – Lehtinen (Citroen DS3 WRC) +2’31”4
 4. Ostberg – Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +3’24”4
 5. Atkinson – Prevot (MINI JCW WRC) +9’10”4
 6. Ogier – Ingrassia (Skoda Fabia S2000) +9’50”8
 7. Mikkelsen – Floene (Skoda Fabia S2000) +12’22”7
 8. Al-Attiyah – Bernacchini (Citroen DS3 WRC) +12’50”4
 9. Sordo – Del Barrio (Mini JCW WRC) +14’17”3
10. Arzeno – Jamoul (Peugeot 207 S2000) +15’20”1

Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 199p.
2. Mikko Hirvonen 145 p.
3. Petter Solberg 104 p. 

Clasament constructori:
1. Citroen Total 320 p.
2. Ford WRT 197 p.
3. M-Sport Ford 115 p.

Foto: Citroen