O noua ofensiva Ford, in Europa

9 septembrie 2012



Intr-o reuniune de anvergura, organizata cu mare pompa, zilele trecute, la Amsterdam, Ford si-a anuntat planurile de viitor. Practic, Ford Europa a prezentat principalele noutati ale urmatorilor ani – pe langa noile generatii Kuga si Mondeo, isi vor face aparitia doua noi SUV-uri, precum si legendarul model sport Mustang.

In contextul unor pierderi estimate, pentru acest an, in Europa, la circa un miliard de euro, Ford mizeaza pe un plan agresiv de lansare a noilor produse si tehnologii. Gama va fi intinerita complet pana in 2017, interval de timp in care isi vor face aparitia nu mai putin de 15 modele globale. Astfel, in 2007, peste 71% dintre modelele europene vor fi vandute si pe alte piete. In prezent, doar 43% dintre ele sunt disponibile si in afara batranului continent.

In fata a 2.500 de invitati, Ford a prezentat la Amsterdam noua generatie Mondeo, deocamdata in versiune break. Cu Mondeo, Ford tinteste o cota de piata de peste 10% din segmentul sedanurilor de clasa medie. Dupa ce a scazut cu 13%, se estimeaza ca aceasta categorie va creste intre 2012 si 2017 cu pana la 15%.

Noul Mondeo va fi disponibil cu motorizare hibrida, dar si cu „Motorul Anului”, micul Eco Boost pe benzina de 1,0 litru. Va exista si o versiune 4×4, cu propulsie diesel. Disponibil cu 4 si 5 usi sau break, Mondeo isi va face debutul la Salonul de la Paris si va inaugura primele faruri adaptive cu LED din acest segment, precum si primele centuri de siguranta din Europa, pentru locurile din spate, cu airbag-uri integrate.

Afectat de dificultatile de pe piata europeana, Ford si-a reafirmat cu aceasta ocazie intentia de a investi in numeroase lansari de modele pe aceasta piata. Reprezentantii concernului american au mai anuntat lansarea europeana, peste 18 luni, a SUV-ul compact EcoSport. Este un model conceput in America Latina, despre care se zvoneste ca ar putea fi produs la Craiova. EcoSport a fost prezentat deja in aprilie, la Salonul de la Beijing. Va fi un concurent redutabil pentru Nissan Juke, masoara mai putin de 4 metri lungime si va dispune de motorul-vedeta EcoBoost in 3 cilindri, de 1,0 litru.

Tot la capitolul SUV, o alta noutate europeana are radacini nord-americane. Este vorba de Edge, un 4×4 de categorie mare. Alaturi de noul Kuga si micul EcoSport, Edge va completa noua gama SUV din Europa a „Ovalului Albastru”. O gama care trebuie sa genereze vanzari suplimentare de un milion de unitati in urmatorii 6 ani si o cota de piata de 10%.

Efortul constrctorului va fi sustinut si de dealerii europeni. Gigantul american a apelat la distrbuitorii sai pentru a se alatura efortului si a investi in noile showroom-uri, care urmeaza sa adopte un nou design, in ton cu noua imagine de marca. In prezent, 24 de dealeri din 7 tari europene experimenteaza deja noua identitate de brand Ford.

Dupa ce s-a repus pe picioare in SUA, gratie „One Ford Plan”, Ford incearca sa implementeze o strategie similara si in Europa. Dincolo de modelele si tehnologiile noi, ramane de vazut daca acest plan va include si inchiderea unor uzine, avand in vedere ca supracapaitatea de productie este o problema cronica a industriei auto din Europa.