Salonul de la Paris pierde teren!

30 septembrie 2012



La o privire mai atenta, se poate observa ca, spre deosebire de alte editii, la cea de anul acesta a Salonului de la Paris, noutatile sunt mult mai rare. Sunt putine atat noutatile absolute, cat si conceptele, chiar daca salonul continua sa se numeasca “Mondialul automobilului” – un slogan-definitie mult prea pompos, daca ar fi dupa umila noastra parere!

Luand-o de sus in jos, ar trebui sa incepem, de pilda, cu Ferrari, care nu are nicio noutate, sau cu Lamborghini, care s-a rezumat cu o evolutie a lui Gallardo. Luncrurile nu stau altfel nici in cazul unor constructori generalisti! Cei francezi ne obisnuisera cu demonstratiile de forta pe propriul teren. Anul acesta o fac, insa, cu… masura! Prin urmare, Renault si Citroen au venit la Salonul de la Paris fara concepte noi. Si acestea nu sunt singurele exemple care au deceptionat anul acesta!

Desigur, criza isi face tot mai vizibile efectele. In urma cu 3 ani, cand criza abia se instala, constructorii afisau inca un optimism debordant si un dinamism molipsitor in privinta noutatilor. Dar iata ca de atunci lucrurile s-au mai schimbat.

Dincolo de toate, un lucru este cert: piata europeana a inceput sa-si piarda din atractivitate. Constructorii isi concentreaza acum atentia pe pietele asiatice si pe cele emergente. Marile noutati nu mai sunt dezvaluite (doar) la Frankfurt, Geneva, Paris sau Detroit. Le lista oraselor care gazduiesc saloane auto cu importanta majora pe plan international se regasesc acum si nume precum Shanghai, Beijing sau Moscova. Lumea e intr-o continua schimbare, inclusiv in domeniul auto!