Marea surpriza pe care Audi a dezvaluit-o cu ocazia Salonului Auto de la Paris este conceptul Crosslane Coupe. A fost creat cu scopul de a prefigura viitorul limbaj de design pe care Audi il va implementa la modelele SUV si crossover, mai exact la familia de modele Q. Cel mai probabil, primul model de serie care va adopta stilistica afisata pe Crosslane Coupe va fi micul crossover Q2.
Crosslane Coupe prezinta cateva solutii tehnice de avangarda. A fost construit pe o structura inovativa, denumita Multimaterial Space Frame. Este formata din aluminiu, fibra de carbon ranforsata cu polimeri (CFRP) si fibra de sticla ranforsata cu polimeri (GFRP). Cu o astfel de structura, greutatea totala a unui SUV hibrid precum Audi Crosslane Coupe este de doar 1.390 kg, incluzand aici si bateriile litiu-ion. In plus, structura extrem de rigida este optimizata si in privinta rezistentei la un eventual impact.
Conceptul Crosslane Coupe este un hibrid reincarcabil (plug-in) cu mod dual de functionare, care combina un motor traditional, cu ardere interna, cu doua motoare electrice si un pachet de acumulatori. Motorul clasic este 1,5 TFSI de 130 CP si 200 Nm. Acesta este cuplat cu un motor electric de 68 CP si 210 Nm, in timp ce al doilea motor electric, de 116 CP si 250 Nm, are rolul initial de starter si alternator, asigurand mai apoi si tractiunea electrica.
Modul dual de functionare implica folosirea motorului electric de 116 CP la plecarea de pe loc, pana la viteza de 55 km/ora. Peste aceasta viteza sunt folosite la propulsie si celelalte motoare, iar la peste 128 km/ora, motorul TFSI devine principala sursa de putere, fiind secondat, la nevoie, de motorul electric de 68 CP.
Puterea combinata de aproape 180 CP asigura o acceleratie 0-100 km/ora in doar 6,8 secunde in modul dual sau 9,8 secunde in modul electric. Viteza maxima este de 181 km/ora, autonomia electrica este de pana la 85 km, iar consumul mediu declarat este de 1,1 litri/100 km. In fine, cel de la volan are de ales intre doua modul de setari: “cruise”, care are ca scop eficienta, sau “race”, care urmareste performanta pura.
Prototipul are o arhitectura de SUV cu 2 usi si 4 locuri, cu lungimea de 4,21 m, latimea de 1,88 m si inaltimea de 1,51 m. Are o linie atent elaborata, care insista pe elementele de design Audi, precum luminile trapezoidale cu LED, prize de aer supradimensionate si traditionalul calandru in 6 puncte. Pavilionul realizat din CFRP cantareste mai putin de 10 kg si poate fi retractat electric si depozitat undeva in zona portbagajului. Stilul coupe este accentual de desenul stalpului C, cu trimitere la legendarul model coupe quattro din anii 80.
Interiorul este dominat de materiale precum aluminiul, CFRP si GFRP. Panoul de bord include display-uri virtuale, numeroase functii de confort fiind controlate prin intermediul unor mici ecrane tactile amplasate pe consola centrala.