BMW a castigat cele trei titluri DTM

23 octombrie 2012, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Un vis devenit realitate: cea de-a patra victorie a sezonului, reusita la comenzile BMW Bank M3 DTM in cea de-a zecea si ultima cursa DTM a anului, i-a permis lui Bruno Spengler (Canada) sa castige titlul pilotilor si sa incununeze un sezon remarcabil de revenire pentru BMW Motorsport. De asemenea, BMW a cucerit titlul constructorilor la Hockenheim (Germania), in timp ce BMW Team Schnitzer a incheiat stagiunea in fruntea ierarhiei echipelor, dupa o finala dramatica. Augusto Farfus (Brazilia), care a pornit din pole position, a incheiat pe locul al treilea in etapa finala. Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes), care era liderul clasamentului general inaintea acestei curse, a terminat pe locul al doilea intr-o lupta tensionata care s-a desfasurat pe intreaga cursa.

Alaturi de Spengler, Dirk Werner (Germania, E-Postbrief BMW M3 DTM) s-a clasat pe locul al cincilea, aducand si el zece puncte pretioase pentru gruparea condusa de Charly Lamm (Germania). Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) si Joey Hand (SUA, Samsung BMW M3 DTM) au acumulat si ei puncte pentru clasarile pe pozitiile a saptea, respectiv a opta. Datorita acestor performante, ei au avu un rol important in propulsarea BMW de pe locul al treilea pana pe primul loc in clasamentul constructorilor. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) s-a clasat pe locul al 14-lea, dupa ce masina lui a fost afectata in prima parte a cursei.

Intr-o finala remarcabila, Spengler a reusit sa-l depaseasca pe Paffett in clasamentul general din Deutsche Tourenwagen Masters. Un start magnific i-a permis canadianului sa treaca la conducerea cursei in primul tur, dupa care a reusit sa se indeparteze de plutonul urmaritor – o misiune usurata si de pit stopurile excelente realizate de BMW Team Schnitzer. Paffett a redus deficitul fata de Spengler dupa cea de-a doua oprire la standuri, dar nu a putut sa-l prinda si sa-l depaseasca pe noul campion, care a dovedit un psihic extraordinar in finala stagiunii. Spengler a incheiat sezonul cu 149 de puncte, cu patru mai multe decat Paffett.

Dupa Volker Strycek (Germania, 1984), Eric van de Poele (Belgia, 1987) si Roberto Ravaglia (Italia, 1989), Spengler este cel de-al patrulea pilot care cucereste titlul DTM intr-un model BMW. Dupa un sezon teribil, BMW Team Schnitzer a triumfat in competitia echipelor, cu un total de 178 de puncte.

In intrecerea constructorilor, BMW a incheiat sezonul de revenire in DTM in fruntea clasamentului, cu 346 de puncte. Spengler, Farfus, Werner, Priaulx si Hand au terminat etapa de la Hockenheim in zona punctelor – prima data cand cinci piloti BMW se claseaza in Top 10. Impreuna, ei au acumulat 60 de puncte – suficient pentru a asigura titlul constructorilor, in ciuda faptului ca BMW a avut doar sase piloti, pe cand ceilalti doi constructori au inscris cate opt masini.

BMW Motorsport poate privi cu mandrie la sezonul DTM, in care cele trei echipe si cei sase piloti au depasit orice asteptari cu BMW M3 DTM. Asemenea lui Spengler, care anterior se impusese in etapele de la Lausitzring (Germania), Nurburgring (Germania) si Oschersleben (Germania), Farfus si-a trecut si el numele pe lista invingatorilor BMW, in etapa de la Valencia (Spania).

Clasament piloti:
1. Bruno Spengler 149 p.
2. Gary Paffett 145 p.
3. Jamie Green 121 p.

Clasament echipe:
1. BMW Team Schnitzer (Spengler / Werner) 178p.
2. Thomas Sabo / Mercedes-Benz Bank AMG (Paffett / Vietoris) 170p.
3. Mercedes AMG (Green / R. Schumcher) 131 p.

Clasament constructori:
1. BMW 346 p.
2. Audi 335 p.
3. Mercedes-Benz 329 p.