Sistemul Axle Split Hybrid de la Bosch, premiat

8 octombrie 2012

Sursa: comunicat de presa Bosch Romania



Impreuna cu PSA (Peugeot Citroen), Bosch a dezvoltat sistemul Axle Split Hybrid, cu motorul cu ardere interna pe puntea fata, primul sistem de propulsie hibrid diesel din lume. Prin combinarea motorului cu ardere interna pe puntea fata si a sistemului de propulsie electrica pe puntea spate, consumul de carburant scade cu pana la 35% fata de cel inregistrat de motoarele diesel simple.

Productia de serie a noului sistem de propulsie, montat pe modelul Peugeot 3008 HYbrid4, a inceput la sfarsitul anului 2011. Sistemul de propulsie Axle Split Hybrid de la Bosch a primit in 2012 Premiul pentru inovatie la Targul Automechanika de la Frankfurt, la categoria Produse si servicii originale. Prin acest premiu sunt recunoscute acele produse si servicii care prezinta un nivel ridicat de inovatie si care contribuie la sporirea rentabilitatii si la reducerea impactului asupra mediului inconjurator.

Principalele componente hibride ale sistemului de propulsie Axle Split au fost dezvoltate de catre inginerii Bosch in stransa colaborare cu grupul PSA. Componentele hibride compacte – doua motoare electrice, un invertor dublu si acumulatorul – nu ocupa mult spatiu si pot fi integrate in sistemele de propulsie existente fara eforturi prea mari. Motorul electric compact de pe puntea din spate, invertorul dublu si acumulatorul sunt integrate perfect in partea din spate a autovehiculului. In plus, PSA produce modelul Peugeot 508 si in varianta station wagon RXH si limuzina HYbrid 4 si modelul Citroen DS5 in varianta HYbrid 4 cu sistem de propulsie Axle Split.

Pe langa consumul mult mai mic si eficienta ridicata, motorul cu ardere interna de pe puntea fata si motorul electric de pe puntea spate fac posibila tractiunea integrala si, simultan, reducerea consumului. In traficul urban cu opriri si porniri dese sau la turatii reduse, motorul electric poate functiona ca sistem de propulsie unic, actionand autovehiculul fara ca acesta sa produca emisii de CO2. In momentul accelerarii, sistemul de propulsie electric de pe puntea spate functioneaza ca un amplificator si sporeste placerea de conducere.