FIAT si-ar dori un brand low-cost

12 februarie 2013



Rezultatele spectaculoase pe care Renault le-a inregistrat cu Dacia, in categoria automobilelor foarte ieftine, i-au determinat pe multi alti constructori sa ia in serios segmentul low-cost. Printre cei decisi sa concureze brandul romanesc, intr-un viitor cat mai apropiat cu putinta, se numara si FIAT.

Constructorul italian vrea sa paseasca, asadar, pe urmele celor de la Renault, la fel cum s-au decis sa o faca cei de la Nissan, cu Datsun, sau cum sunt tentati sa o faca cei de la Volkswagen, care inca stau in expectativa. In privinta celor de la FIAT, desfiintarea marcii Lancia si repozitionarea (urcarea) brandului FIAT ar putea crea loc pentru o noua marca, low-cost.

Ideea a fost expusa de CEO-ul FIAT, Sergio Marchionne, intr-un interviu acordat celor de la Automotive News Europe. Sunt sanse mari ca lucrurile sa nu ramana la stadiul de intentie, din moment ce s-a gasit si un nume pentru noul brand: Innocenti.

Pe de alta parte, Marchionne este convins ca un astfel de brand nu poate fi construit in Italia. Prin urmare, in prezent „se analizeaza capacitatea de productie in afara Europei, pentru a vedea daca un brand low-cost ar fi viabil”.