Mai multa siguranta, cu radarul Bosch
01.03.2013
        
Distribuie acest articol!   

Bosch va lansa in anul 2014 un nou sistem radar pentru aplicatii destinate partii din spate a autovehiculului, cu functionare in banda de frecventa de 77 GHz. Un important producator auto din Europa va utiliza senzorul radar spate Bosch cu raza medie de acoperire (MRR), care poate localiza cu precizie autovehiculele aflate in unghiul mort sau care se apropie din spate. Comparativ cu solutiile de 24 GHz utilizate in prezent, acest senzor este mult mai exact, avand o capacitate de pana la trei ori mai mare de a distinge obiectele si o precizie de pana la cinci ori mai mare la  masurarea vitezei si distantelor. „Avand o raza de acoperire de pana la 100 de metri si un unghi de deschidere de pana la 150 de grade, senzorul poate detecta din timp situatiile periculoase din zona din spatele autovehiculului”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al sasiului. „Datorita razei sale de acoperire de exceptie si a preciziei in masurarea vitezei, soferul stie exact ce se intampla”, a continuat acesta.

Doi senzori, mascati in partea stanga si in partea dreapta a barei de protectie spate a autovehiculului, monitorizeaza zona de langa autovehicul si din spatele acestuia. Daca un alt autovehicul se afla in unghiul mort sau se apropie cu viteza din spate, un asistent pentru schimbarea benzii de rulare poate avertiza din timp soferul. Iesirea in marsarier dintr-un spatiu de parcare nu mai reprezinta o problema, chiar daca vizibilitatea soferului este blocata de obstacole. Senzorul radar spate cu raza medie de acoperire avertizeaza in mod corespunzator soferul referitor la apropierea oricaror autovehicule.

Avand la baza experienta Bosch acumulata pe parcursul a trei generatii de sisteme radar dezvoltate, senzorul radar spate cu raza medie de acoperire le permite producatorilor auto integrarea unei game largi de functii de siguranta si confort. Baza tehnica a acestuia este asigurata de sistemul cunoscut sub denumirea de radar bistatic cu unda continua cu modulatie de frecventa (FMCW), cu patru canale de receptie. Datorita frecventei mai mari de functionare, a latimii mai mari a benzii de modulare si a celor patru canale de receptie, calitatea pozitionarii continue a senzorului este superioara comparativ cu sistemele standard de 24 GHz. Viteza relativa si distanta fata de alt autovehicul sunt masurate cu ajutorul efectului Doppler: cu alte cuvinte, se masoara diferenta de frecventa dintre semnalul emis si cel primit si diferenta de timp intre cele doua semnale. Pozitia curenta a autovehiculului poate fi determinata prin compararea semnalelor reflectate, receptionate de cele patru antene amplasate discret.

Tehnologia pe baza de siliciu si germaniu, utilizata pentru circuitele integrate de inalta frecventa, functioneaza fara piese mobile. Datorita unui design compact care utilizeaza antene plane, economisind astfel spatiu, sistemul poate fi integrat cu usurinta in caroseria unui autovehicul, de exemplu poate fi ascuns in spatele unei bare de protectie.

Versiunea senzorului radar cu raza medie de acoperire, pentru partea frontala a autovehiculului, care a fost dezvoltata in paralel, are o raza de acoperire si mai mare, de pana la 160 de metri si un unghi de deschidere de pana la 45 de grade. Pe baza unui singur senzor, un sistem de franare de urgenta care functioneaza impreuna cu programul electronic de stabilitate ESP poate lua masuri pentru a evita sau a reduce gravitatea unui accident. Datele furnizate de acesta pot fi transmise si tempomatului adaptiv ACC. Aceasta functie franeaza si accelereaza automat pentru a pastra o distanta prestabilita fata de autovehiculul din fata si poate informa soferul referitor la distanta pana la autovehiculul respectiv. Si in acest caz senzorul radar cu raza medie de acoperire asigura o baza eficienta din punct de vedere al costului pentru multe functii de asistenta si siguranta, in special pentru autovehiculele de dimensiuni medii si compacte.

Distribuie acest articol!