CNR: Delecour, lider detasat dupa doar doua etape

16 aprilie 2013

Sursa: comunicate de presa FRAS, Bacau RT



Disputata  la sfarsitul saptamanii trecute, in judetul Timis, cea de-a doua etapa a CNR Dunlop 2013 s-a incheiat cu o noua victorie pentru echipajul francez F. Delecour / D. Savignoni. Nici vremea imprevizibila si nici anularea probelor de viteza Poganesti 1 si Poganesti 2 nu au deranjat jocurile campionului en titre, care strange un avans de 29 de puncte la general in fata urmatorului clasat, in numai doua etape disputate ale sezonului.

Urmat de clujeanul Bogdan Marisca si de marele ghinionist al primei etape din campionat, Valentin Porcisteanu, francezul marcheaza cea de-a doua victorie consecutiva a sezonului si cumuleaza 55 de puncte la general.

Vremea imprevizibila care a marcat prima zi a etapei banatene a CNR Dunlop 2013 a contribuit semnificativ la configurarea podiumului final. Astfel, alegerea anvelopelor s-a dovedit a fi esentiala in castigarea cursei. Cea de-a doua zi de concurs a fost marcata de anularea a doua probe speciale, Poganesti 1 si Poganesti 2, probe considerate de mare viteza si cu risc de iesiri in decor, si parcurgerea lor in regim de etapa.

Liderul primei speciale a raliului, dar si cel care la Brasov sporea lista abandonurilor, Marco Tempestini, a recuperat din dezavantajul creat in prima etapa a CNR Dunlop 2013, terminand etapa pe locul patru. Sosit al cincilea, Dan Gartofan a marcat primele puncte ale sezonului, in timp Gergo Szabo se claseaza doar al saselea cu o penalizare de 30 de secunde care l-a retrogradat doua pozitii in clasamentul etapei.

Daca la shakedown totul a decurs perfect pentru echipajul Girtofan / Berghea, imediat dupa inceperea raliului motorul Skodei Fabia S2000 a inceput sa intrerupa. „Prima zi la Timisoara a fost una pe care vreau s-o uit cat mai repede. In fiecare parc de service am schimbat cate ceva la masina: bujii, bobine”, povesteste Giri. In cele din urma problema a fost identificata la filtrul de benzina, care desi era nou se infundase. Dupa anularea acestuia, masina a functionat foarte bine insa Dan Girtofan a pilotat cu rezerve. „Am pierdut mult timp in prima zi pentru ca mi-am pierdut increderea in masina. Nici vremea nu ne-a inlesnit evolutia si nici nu stiam daca problema la masina va reveni. Sa ramai fara putere pe un viraj de viteza nu este un sentiment foarte placut”,  a mai explicat Dan Girtofan.

La final, Dan Girtofan si Adrian Berghea s-au clasat pe locul al cincilea in clasamentul general, desi au avut exact acelasi timp cu ocupantii locului patru, acestia beneficiind de o prevedere din regulament care favorizeaza echipajul cu un timp mai bun pe prima speciala a raliului.

Dupa doar doua etape disputate, Francois Delecour se detaseaza in pozitia de lider cu un avans de 29 de puncte, un adevarat record pentru ultimele sezoane ale CNRD, fata de urmatorul clasat. Gergo Szabo continua sa ocupe pozitia secunda, fiind urmat la doar un punct de Valentin Porcisteanu.

Urmatoarea etapa va avea loc la Tulcea, in perioada 31 mai – 1 iunie a.c.