Conceptul Monza – despre viitoarea generatie Opel

13 iulie 2013, Sursa: comunicat de presa Opel Romania



Dupa mai mult de 150 de ani de inovatii semnificative, Opel prezinta – cel putin partial – o noua provocare. Inovatorul Opel Monza Concept va avea debutul mondial in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt – 2013. Dar CEO-ul Opel, Karl-Thomas Neumann, a dezvaluit deja primele imagini ale acest studiu pasionant.  „DRIVE!2022 este o strategie clara pentru viitorul companiei si marcii Opel”, a declarat Neumann. „Acesta acopera o multitudine de subiecte si elemente, iar Opel Monza Concept include toate obiectivele noastre legate de viitorul modelelor Opel. El reprezinta viziunea noastra asupra viitorului marcii si reprezinta valorile noastre fundamentale: tehnologia si precizia germana, combinate cu designul captivant si inovatiile adecvate utilizarii cotidiene. Monza Concept duce aceste elemente la un nivel superior intr-o maniera vizionara, exprimandu-le intr-un mod inspirat, proaspat si clar. Acest autovehicul reprezinta un studiu ce va avea un impact pe termen lung asupra urmatoarei generatii de modele Opel”.

Monza Concept arata clientilor la ce se pot astepta de Opel in viitor. El se concentreaza pe doua teme principale, ce vor reprezenta prioritati de varf pentru peste 6.000 de ingineri, tehnicieni si designeri din cadrul centrului Opel din Russelsheim, ce dezvolta generatia urmatoare de modele Opel: eficienta si conectivitate. Monza Concept face dovada unei eficiente uimitoare prin arhitectura si materialele utilizate, precum si prin aerodinamica si solutia inovatoare a sistemului de propulsie. In ceea ce priveste conectivitatea, acesta ofera posibilitati inovatoare, ce reprezinta un avans considerabil in dezvoltarea sistemelor infotainment. 

Designul Monza Concept reprezinta o evolutie evidenta a limbajului de design Opel. Pentru a exprima in mod vizibil tinta Opel de a spori eficienta, conceptul prezinta o evolutie a filozofiei de design a marcii – maiestrie sculpturala si precizie germana, cu contururi ce evoca mai degraba atletism si suplete decat forta musculara.

Acest accent pus pe design devine imediat evident in partea frontala a autovehiculului. Postura joasa cu linii fluide, capota clar definita si conturul frapant al farurilor se imbina pentru a conferi autovehiculului o doza suplimentara de incredere in sine. Aspectul general include mai multe elemente distinctive, dezvoltate de Opel: pliul specific al capotei are un aspect tridimensional pronuntat, fiind mai proeminent, in timp ce bara cromata a grilei radiatorului, cu logo-ul Opel, are o miscare ascendenta datorita lamelelor de la capete. Doua lame caracteristice sub faruri sporesc aspectul sportiv. In ansamblu, Monza Concept are un aspect usor, atletic, menit sa evoce eficienta, emotie si o experienta de conducere exceptionala.

Sportivitatea modelelor Opel a fost intotdeauna legata de functionalitate si, in aceasta privinta, Monza Concept aduce un omagiu modelului esential Opel Monza Coupe, construit intre 1978 si 1986. Si acesta imbina eleganta si dinamismul cu solutii inteligente si functionale dedicate soferilor si pasagerilor. Asemanarile dintre cele doua autovehicule sunt evidente in ceea ce priveste elementele de design, precum suprafetele mari, vitrate si linia mediana coborata.

Modelul Monza original a fost primul autovehicul de pe piata care avea un afisaj digital pe plansa de bord, iar Monza Concept preia si duce mai departe aceasta inovatie. Acesta introduce tehnologii avangardiste pentru optiunile de infotainment si conectivitate ale viitorului, aratand cum urmatoarele generatii de autovehicule Opel vor satisface nevoile unei societati mai bine conectate. Acestea vor facilita mobilitatea individuala in viitor, ce va reprezenta mai mult decat o simpla experienta de conducere.

Monza Concept, un adevarat deschizator de drumuri, este cel mai recent concept vizionar Opel dintr-o serie ce a debutat la Salonul International de la Frankfurt in 1965 cu spectaculosul Opel Experimental GT. La acea data, Opel era primul producator de autovehicule care construia un concept in Europa si il prezenta in cadrul unui salon auto international, repurtand un succes coplesitor. Experimental GT a entuziasmat mass media si publicul in aceeasi masura si a reprezentat un punct de pornire pentru prezentarea continua a conceptelor, pentru descoperirea de idei inovatoare si pentru a dezvolta portofoliul marcii in viitor. Conceptele Opel din anii 60 au avut un succes atat de mare incat concurentii europeni au inceput sa isi dezvolte si sa prezinte propriile concepte.

„Prin Opel Monza Concept, facem viitorul autovehiculelor noastre tangibil in prezent”, declara Karl-Thomas Neumann, CEO Opel. Si adauga, pentru a alimenta curiozitatea fata de cel mai recent concept dezvoltat la Russelsheim, inaintea premierei mondiale a acestuia: „Inca nu va pot oferi detalii despre designul interior al modelului Monza Concept si, in special, tehnologiile sale inovatoare care vor schimba experienta de conducere. Cu toate acestea, va garantez ca, din orice punct ar fi privit, designul inovator al caroseriei si proportiile perfecte vor intoarce capete. Dar aceasta reprezinta doar expresia vizuala a continutului extraordinar pe care il veti descoperi sub caroserie. Va invitam pe toti sa vizitati standul Opel din cadrul Salonului de la Frankfurt, pentru a descoperi cateva aspecte ale viitorului impresionant Opel!”