24auto
Skip to content
  • Home
  • News
  • Masini Noi
  • Galerie Foto
  • Motorsport
  • Electromobilitate
  • Clasic
  • English
  • Despre noi

Papionul Chevrolet, la 100 de ani

29 iulie 2013, Sursa: comunicat de presa Chevrolet Romania



In acest an, papionul Chevrolet implineste 100 de ani. Desi originea acestei embleme continua sa fie un mister, 215 milioane de autovehicule si camioane o poarta din 1913. In 1913, cofondatorul Chevrolet William C. Durant a lansat papionul, emblema distinctiva Chevrolet, acesta fiind amplasat in centrul partii frontale a modelelor 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail si H-4 Baby Grand.
 
In ultimul secol, papionul a impodobit 215 milioane de autovehicule Chevrolet, 60 de milioane dintre acestea aflandu-se inca in circulatie. Un autoturism, un crossover sau un camion Chevrolet este vandut la fiecare 6,39 secunde in una dintre cele 140 de tari, iar marca a atins un record de 2,5 milioane de unitati vandute in primele sase luni ale acestui an. Centenarul papionului este sarbatorit prin lansarea de modele noi, precum sedanul compact Cruze Clean Turbo Diesel in SUA si SUV-ul de mici dimensiuni Trax, disponibile pe 40 de piete internationale.
 
„Papionul Chevrolet este faimos in intreaga lume si a devenit sinonimul ingeniozitatii americane”, a declarat Tim Mahoney, director de marketing al Chevrolet. „Indiferent daca tractati mii de kilograme pe teren stancos intr-un pickup Silverado sau faceti naveta intr-un autovehicul electric Spark, papionul Chevrolet se va afla intotdeauna in fruntea calatoriilor dumneavoastra”.
 
Desi papionul exista de 100 de ani, detaliile referitoare la originea sa continua sa fie incerte. Povestile din spatele acestei legende variaza de la cea care spune ca Durant a fost inspirat de designul tapetului dintr-un hotel parizian pana la cea conform careia a vazut un anunt publicitar intr-un ziar, in timp ce era in vacanta in Hot Springs, Va., S.U.A.
 
Atat vaduva, cat si fiica lui Durant au explicatii diferite. In cartea sa din 1929, intitulata Tatal meu, Margery Durant spune ca Durant mazgalea uneori modele de logouri pe bucati de hartie in timpul cinei. „Cred ca, intr-o seara, intre supa si puiul prajit a schitat emblema folosita pe autovehiculele Chevrolet pana in zilele noastre”, scria ea.
 
Dar, intr-un interviu acordat in 1968, vaduva lui Durant, Catherine, a declarat ca papionul isi avea originea intr-o vacanta petrecuta la Hot Springs, in 1912. In timp ce citea un ziar in camera de hotel, Durant a observat un design si a exclamat: „Cred ca asta ar fi o emblema excelenta pentru Chevrolet”. Din nefericire, doamna Durant nu a detaliat niciodata natura designului sau maniera in care acesta a fost utilizat.
 
Dar aceasta informatie l-a inspirat pe Ken Kaufmann, istoric si editor al revistei The Chevrolet Review, sa afle cat de adevarata este. In editia din 12 noiembrie 1911 a ziarului The Constitution din Atlanta, a fost publicat un anunt publicitar pentru Coalettes, un produs din carburant rafinat pentru foc, produs de Southern Compressed Coal Company. Logoul Coalettes, asa cum era publicat in anuntul publicitar, avea forma unui papion inclinat, foarte asemanator cu cel care avea sa devina in curand simbolul Chevrolet.
 
Durant si sotia sa au vazut oare acelasi anunt – sau unul asemanator – in anul urmator, cand se aflau la cateva state distanta spre nord? Ziarul descoperit de Kaufmann a fost publicat la doar noua zile dupa infiintarea Chevrolet Motor Co. Papionul Chevrolet a fost publicat pentru prima oara in editia din 2 octombrie 1913 a ziarului Washington Post, alaturi de indemnul „Cautati acest model”.

Share this:

  • Click to share on Twitter (Opens in new window)
  • Click to share on Facebook (Opens in new window)

CITESTE SI:

  • Motivele creșterii segmentului de automobile electrificate, într-o analiză electromobilitate.comMotivele creșterii segmentului de automobile…
  • Cine sunt marii actori ai industriei auto mondiale. Top 10 constructoriCine sunt marii actori ai industriei auto mondiale.…
  • Scădere continuă pe piața auto din România, după primele patru luni din 2020!Scădere continuă pe piața auto din România, după…
  • [P] La ce trebuie sa fii atent cand cumperi piese din dezmembrari[P] La ce trebuie sa fii atent cand cumperi piese…
Post navigation
← Aston Martin, pe viitor cu motoare AMG Prima editie speciala din seria Bugatti Legends →
RSS
Facebook
Pinterest
Twitter

Recent Posts

  • Suzuki Across, încă o ”clonă” lansată în cadrul parteneriatului cu Toyota
  • Peugeot are o nouă identitate vizuală
  • Hyundai recheamă în service peste 80.000 de automobile electrice Kona, pentru a le înlocui acumulatorii
  • Industria auto mizează pe vaccinare, pentru a reveni la creștere
  • Noul Mercedes Clasa C (2021), un best-seller premium în haine noi

Archives

Categories

  • Cele mai noi stiri
  • Clasic
  • Electromobilitate
  • English
  • Galerie Foto
  • Masini Noi
  • Motorsport
  • News
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politica de folosire a cookie-urilor
© 2021 Ecart Media SRL | made by Net Interaction | hosted by infin