Spectaculosul sediu central BMW, la 40 de ani

21 iulie 2013

Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



De la deschiderea oficiala din 18 mai 1973, sediul central BMW Group a devenit un simbol incontestabil al istoriei arhitecturale si o trasatura caracteristica pentru panorama din Munchen si imaginea corporate a companiei. In primavara 2013, la 40 de ani de la incheierea constructiei, un juriu de specialisti a votat complexul de cladiri – realizat de arhitectul Prof. Karl Schwanzer – printre cele mai spectaculoase 15 sedii centrale de companie. Alaturi de turnul de birouri – supranumit „Cei patru cilindri” -, un singur alt sediu central de companie din Germania a ajuns pe lista intocmita de portalul Emporis pentru date de cladiri si proiecte de constructii.

Turnul BMW si complexul muzeal din vecinatate au reprezentat punctul culminant al carierei de arhitect a lui Karl Schwanzer si au stabilit si noi puncte de reper in domeniul arhitecturii moderne de birouri la inceputul anilor 70. Designul arhitectului vienez a combinat o fatada impresionanta cu un concept de utilizare a spatiului interior inovator si flexibil. In conformitate cu conceptul ‚construit pentru comunicare”, cei „Patru cilindri” din Munchen combina – intr-o maniera unica – beneficiile pragmatice ale functiei administrative cu estetica arhitecturii.

Sediul central BMW si complexul muzeal au primit statutul de cladire monument in 1999 si de multi ani sunt considerate un reper al orasului Munchen. Prin BMW Welt, conceput in 2007 de renumitul arhitect Wolf D. Prix, BMW Group a oferit un nou exemplu de dezvoltare urbana pentru vizitatorii capitalei Bavariei pasionati de arhitectura, tehnologie, design si inovatie.

Conceptul cladirii avea sa il afirme pe a Karl Schwanzer ca un mare arhitect pe scena internationala. Celebra „Patru cilindri” se remarca inca de la inceput printr-un concept inovativ de constructie, cu etajele suspendate de un pilon central. Forma inovativa cu sectiune de trifoi cu patru foi propunea un concept inovativ de folosire a spatiului si propunea birouri deschise, optimizate pentru linii de comunicare scurte. Turnul BMW este legat si de locul de nastere al primului muzeu important dedicat marcii, si acesta distingandu-se printr-un design de avangarda.

Istoria cladirii vine si cu povestea oficiala a logo-ului BMW amplasat in varful cladirii. Daca initial Primaria Orasului nu a dat acordul pentru instalarea acestuia, compania si-a asumat o amenda de 110.000 marci germane pentru montarea lui, valorificand astfel la maxim prezenta Parcului Olimpic din 1972, la numai cateva sute de metri departare. In final, renovarea din 2004, pastreaza fata exterioara, dar vine cu solutii noi de amenajare la interior si cu o noua fata pentru Muzeul BMW, una deosebit de spectaculoasa.

Cu peste 500.000 de vizitatori pe an, Muzeul BMW este al doilea cel mai vizitat muzeu din orasul cultural Munchen – si unul dintre cele mai populare muzee din Germania.