BMW celebreaza 30 de ani de motoare diesel

30 august 2013, Sursa: comunicat de presa BMW Group Romania



Exact in urma cu 30 de ani, la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), debuta primul motor diesel BMW. Inca de la inceput acesta impunea un nou etalon in ceea ce priveste sportivitatea si nivelul de performante. Din 1983 si pana in prezent BMW a venit constant cu inovatii importante si a impus motorul diesel ca o varianta economica si deosebit de performanta. Cu versiuni precum M550d xDrive, 750d xDrive sau 335d xDrive, BMW isi pastreaza titlul de producator al celor mai sportive si performante propulsoare diesel.

Un motor diesel intr-un BMW? La inceputul anilor ’80, aceasta combinatie era aproape de neconceput pentru multi fani ai marcii. Motoarele diesel, asa cum erau in acea perioada, erau privite ca fiind galagioase si lipsite de spirit sportiv. Totusi, nivelul ridicat de eficienta si consumul redus de combustibil faceau ca acest tip de motor sa fie unul apreciat. Pe fondul crizei petrolului, BMW dezvoltase inca din 1975 un plan de a lansa propulsoare diesel, dar care avea sa ajunga in productie abia trei ani mai tarziu.

Inca de la inceput a fost clar ca un motor BMW diesel ar trebui sa dispuna de cateva calitati foarte speciale. Provocarea a fost combinarea economiei de combustibil si a duratei lungi de viata cu performantele ridicate, dezvoltarea instantanee a puterii si calitatea optimizata a transmisiei. Inca de la inceput inginerii BMW au optat pentru un motor cu 6 cilindri dispusi in linie, cu sistem vortex al camerelor de ardere si turbocompresor. Prima data acest motor a echipat BMW Seria 5 Sedan. In primavara anului 1983 rezultatul a fost prezentat presei si publicului la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA). BMW 524td a fost primul model diesel construit de marca si era cel mai puternic automobil de acest gen din lume. Masina a devenit o deschizatoare de drumuri pentru o forma noua si foarte eficienta a placerii condusului.

BMW 524td a fost un reper important pentru marca si pentru istoria propulsoarelor diesel. Raspunsul pozitiv al pietii a reprezentat dovada clara a faptului ca motorul diesel va juca un rol important pentru BMW pe termen lung si ca importanta lui va continua sa creasca. In consecinta, alaturi de uzina, BMW a pus bazele unui centru de dezvoltare a motoarelor diesel la noua locatie din Steyr.

Cu exceptia roadsterului BMW Z, toate gamele de modele BMW beneficiaza acum de motoare diesel. Lansarea noului BMW Seria 1 in 2011 a extins selectia de motoare diesel cu 4 cilindri cu o versiune de 1,6 litri. In prezent, combinatia dintre turbocompresie si injectia directa common-rail este emblematica pentru eficienta remarcabila sub numele de BMW TwinPower Turbo. Combinata cu tehnologia BMW BluePerformance, modelele indeplinesc deja standardele EU6 privind emisiile care vor intra in vigoare in toamna anului 2014. Actualul spectru de performante variaza intre 95 CP pentru BMW 114d, echipat cu motor de 1,6 litri cu 4 cilindri, si 381 CP pentru BMW 750d si gama BMW M Performance – BMW M550d xDrive Sedan, BMW M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d si BMW X6 M50d, care dispun de motor de 3,0 litri, cu 6 cilindri dispusi in linie. Acest propulsor continua o traditie inceputa acum 30 de ani. Inca o data, cel mai puternic motor diesel din lume din aceasta clasa provine de la BMW. BMW M550d xDrive Sedan sprinteaza de la 0 la 100 km/ora in 4,7 secunde si inregistreaza un consum mediu – conform standardelor EU – de 6,2 l/100 km. Astfel, consumul acestui model este mai mic cu aproape un litru fata de cel inregistrat de BMW 524td din 1983 – la o putere de peste trei ori mai mare.