Bosch – deja zece milioane de sisteme start-stop

7 august 2013

Sursa: comunicat de presa Bosch Romania



Sistemul start-stop cu numarul 10.000.000 a iesit recent de pe linia de asamblare a fabricii Bosch din Hildesheim. Sistemele start-stop opresc motorul autovehiculului in momentul in care acesta stationeaza – de exemplu, in blocajele de trafic sau la culoarea rosie a semaforului – economisind astfel carburant si diminuand emisiile de CO2. Inca din 2007, de la inceputul productiei de serie, numarul comenzilor pentru aceasta tehnologie ce permite reducerea consumului de carburant a crescut constant. „Am ajuns deja la faza in care unul din doua autovehicule noi fabricate in Europa de Vest este echipat cu un sistem start-stop. Multe modele sunt prevazute deja standard cu sistemul start-stop, iar tintele internationale ambitioase referitoare la emisiile de CO2  vor da un impuls suplimentar pietei dinamice a sistemelor start-stop”, a declarat Dr. Ulrich Kirschner, presedintele diviziei Demaroare si Alternatoare din cadrul Bosch.

Aproape toti producatorii auto europeni includ tehnologia start-stop Bosch in dotarea autovehiculelor compacte, a limuzinelor premium, a camioanelor usoare si chiar a autovehiculelor sport puternice. Interesul pentru aceasta tehnologie economica este in crestere si in alte regiuni precum SUA si China. „Start-stop este o modalitate rentabila de a reduce considerabil consumul de carburant”, afirma Kirschner.

In cadrul noului ciclu de conducere european (NEDC), sistemele start-stop reduc cu pana la 5% consumul de carburant si, in consecinta, emisiile de CO2. In ciclul urban al NEDC, aceasta reducere poate ajunge pana la 8%. In traficul urban aglomerat, in special in timpul orelor de varf, potentialul de economisire este chiar mai ridicat. Sistemul functioneaza in fundal si evalueaza un numar extins de informatii primite de la senzori, inainte de a se activa. De exemplu, un senzor de acumulator calculeaza nivelul de incarcare a acestuia, iar motorul va fi oprit cand autovehiculul stationeaza numai daca este garantata o repornire rapida. Un alt exemplu este temperatura din habitaclu. Daca aceasta atinge o valoare prea scazuta sau prea ridicata, motorul va continua sa functioneze pana la atingerea temperaturii dorite de ocupantii autovehiculului. In sfarsit, un convertizor de curent CC/CC stabilizeaza tensiunea sistemului electric in timpul pornirilor, pentru a asigura functionarea fara interferente sau intreruperi ale sistemului audio, de navigatie sau telefonului cu functie hands-free.

Pentru o reducere suplimentara a consumului de carburant si in consecinta a emisiilor de CO2, inginerii Bosch depun permanent eforturi pentru a prelungi timpii de nefunctionare a motorului. Acest lucru va fi valabil la inceput pentru perioada in care autovehiculul se deplaseaza cu o viteza de croaziera pana la oprire, iar din 2016 si pentru perioadele de deplasare cand soferul nu accelereaza. Eficienta maxima a functiilor de siguranta si confort ramane in continuare asigurata, chiar si in timpul acestor perioade mai lungi de oprire a motorului. „In functie de stilul de conducere, sistemele start-stop imbunatatite vor reduce consumul de carburant cu inca 10%”, declara Kirschner.