Bosch Jet Wiper, un sistem inovator de stergatoare
25.09.2013
        
Distribuie acest articol!   

La noul sistem Bosch Jet Wiper, elementele tip duza, integrate in bratul stergatorului de parbriz, pulverizeaza lichidul de spalare pe parbriz chiar in fata lamelelor stergatoarelor. Prin urmare, suprafata parbrizului este curatata in mod uniform, iar lichidul pulverizat nu afecteaza vizibilitatea soferului. „Jet Wiper demonstreaza faptul ca Bosch poate imbunatati si mai mult unele produse care par deja mature din punct de vedere tehnologic, precum stergatoarele de parbriz”, a declarat Udo Wolz, presedintele diviziei Bosch Actionari Electrice.

Sistemele conventionale de curatare a parbrizului sunt proiectate pentru o anumita viteza de deplasare. Pe masura ce viteza autovehiculelor creste, fluxul de aer este mai mare, deviind traiectoria lichidului de curatare pulverizat pe parbriz. Prin urmare, in zona ce trebuie spalata ajunge mai putin lichid, iar parbrizul nu este curatat in mod corespunzator. Prin unul sau doua elemente tip duza, integrate in bratul stergatorului, Jet Wiper face posibil ca o cantitate corespunzatoare de lichid de curatare sa ajunga exact acolo unde este necesar – mai exact, chiar in fata lamelei stergatorului. Curatarea parbrizului in acest mod reduce cu pana la 30% cantitatea necesara de lichid, iar rezervorul trebuie umplut mai rar. Ca alternativa, producatorii auto pot reduce dimensiunea rezervorului de lichid de spalare a parbrizului, economisind spatiu valoros si contribuind la diminuarea greutatii autovehiculului, fapt care are ca efect reducerea emisiilor de CO2.

Bosch Jet Wiper nu necesita lamele speciale pentru stergatoare, fiind compatibil cu cele disponibile in comert. Inlocuirea lamelelor stergatorului are loc exact ca inainte, fara eforturi sau costuri suplimentare. In plus, sistemul poate fi incalzit: atunci cand temperatura exterioara scade sub 5 grade Celsius, un senzor de temperatura activeaza functia de incalzire pentru furtunurile si duzele de alimentare. Astfel, utilizatorul este sigur ca duzele de curatare vor functiona in mod fiabil pe timp de iarna.

Povestea de succes a sistemului de stergatoare a inceput inca din anul 1926. La acea vreme, Bosch a fost prima companie care a lansat pe piata un sistem de stergatoare ce functiona la intervale regulate si era actionat de motoare electrice. Dupa mai multe imbunatatiri aduse sistemului in decursul timpului, compania a lansat un stergator dublu, prima lamela de stergator cu cauciuc sintetic formata din doua componente si cu bare telescopice integrate. Marginea dura a stergatorului asigura o vizibilitate clara, iar partea moale din spate permitea revenirea cauciucului la schimbarea directiei stergatorului. Lansarea in 1999 a stergatoarelor de parbriz Aerotwin fara articulatii a marcat un alt moment important. Profilul din cauciuc dintr-o singura bucata, cu bare telescopice integrate si spoiler este mai silentios, in special la viteze ridicate, si asigura o performanta constanta. In prezent, aceste stergatoare sunt utilizate la scara larga in industria auto. Lansat in 2001, primul sistem de stergatoare actionat electronic, cu doua motoare separate, ocupa mult mai putin spatiu. Acelasi lucru este valabil si cand vine vorba despre prima actionare directa pentru sistemele de stergatoare de la bordul autovehiculelor de serie, care a facut posibila eliminarea tijelor de sub capota. Aceasta tehnologie este produsa in serie inca din anul 2011.

Distribuie acest articol!