Great Wall si-a adus designer de la BMW

27 septembrie 2013



Dupa primul model de 5 stele testat de Euro NCAP (Qoros 3), o noua veste surprinzatoare vine dinspre industria auto chineza: producatorul Great Wall l-a instalat pe belgianul Pierre Leclercq in fruntea departamentului sau de design. Pentru cei care inca nu au auzit de el, trebuie spus ca Leclercq vine de la BMW, unde s-a remarcat prin desenarea modelului X6 si, mai apoi, prin noile generatii M3 si M4, pe care le-a supervizat pe partea de design.

Asadar, un designer de prima marime, trecut cu arme si bagaje in tabara chinezilor. La fel ca multi alti constructor asiatici, cei de la Great Wall au inteles ca, pentru a avea succes pe piata europeana, trebuie sa ofere masini pe gustul europenilor, dezvoltate si chiar produse pe batranul continent. Cel mai elocvent exemplu in acest sens, in ultima perioada, este cel de la Hyundai – Kia, unde sef de design este Peter Schreyer, adus de la Audi (VW Gorup).

Cum spuneam, Pierre Leclercq s-a facut cunoscut drept creatorul lui BMW X6. Cariera sa la BMW a inceput fulminant, dupa doar 3 luni petrecute la Zagato si un an la Ford. Adrian Van Hoydoonk, viitorul sef de design de la BMW Group, l-a recrutat in 2000, pentru a-l integra in studioul Designworks din California. Cinci ani mai tarziu, a ajuns la Munchen, unde a desenat BMW X6 si a fost numit sef de design la BMW M. Iar dupa doar 3 ani, iata-l pe Leclercq preluand conducerea designului la Great Wall!

Great Wall spera sa ajunga la un volum anual de 1,5 millioane de unitati vandute pana in 2015 si sa devina cel mai mare producator de SUV-uri din lume pana in 2020. Asadar, ambitii mari si… o prima certitudine: chinezii nu mai doresc sa copieze!